سفارش تبلیغ
صبا ویژن
وبلاگ پایگاه اطلاع رسانی تخصصی ICTPRESS.IR

ICTPRESS - کارشناسان با اشاره به اصل 44 قانون اساسی و تاکید این اصل به فعالیت بخش خصوصی و فراهم کردن بستر مناسب برای آن‌ها به این موضوع تاکید دارند که دولت باید شرایط را برای حضور سرمایه‌گذاران خارجی فراهم کند.

اما این حضور زمانی موثر است که بخش خصوصی ما نیز با آن‌ها مشارکت داشته باشد، وزارت ICT به عنوان یک مجموعه ستادی حداقل در چند سال اخیر فعالیت‌های بسیاری را شروع کرده که بتواند طی مذاکره با کشورهای مختلف برای تشویق آنان برای مشارکت در سرمایه‌گذاری‌هایی که مورد نیاز کشور به ویژه در حوزه‌ ICT است،‌ اقدام کند.
به گزارش خبرنگار ICTPRESS ،مطابق آمارهای به دست آمده اقبال برای سرمایه‌گذاری در کشور در حوزه‌ ICT از طریق منابع خارجی وجود دارد و مطابق این آمارها حجم پروژه‌هایی که در کشور نیاز به سرمایه‌گذاری خارجی دارند 200 میلیارد دلار است.
 اما باید دید چه عواملی وجود دارد که علی‌رغم رشد در جذب سرمایه‌گذاران خارجی، ما هنوز نتوانستیم برای همه پروژه‌ها به طور کامل جذب داشته باشیم. شاید مشکل اساسی در این زمینه عمدتا به قوانین و مقررات و فرآیندهایی که در این زمینه باید طی شود مربوط باشد.
در گذشته شاهد بودیم برخی اوقات سرمایه‌گذاری خارجی از زمانی که اراده می‌کرد در این زمینه وارد شود تا زمان تصویب و عملیاتی شدن پروسه اقدام به سرمایه گذاری،‌ باید مسیر طولانی را پشت سر می گذاشت.
این پروسه، اغلب ،سرمایه‌گذار را منصرف می‌کند؛ متوسط دوره عمر یک سرمایه‌گذار خارجی بین 2 تا 5 سال محاسبه می شود و این در حالی است که برخی پروژه‌ها در کشور برای طی مراحل اقدام به سرمایه گذاری با تصویب مراحل، چندین سال به طول می انجامد.
در نتیجه با طی این دوره طولانی، سرمایه‌گذاران حاضر به ورود در این بخش نخواهند بود.
عده‌ای نیز براین عقیده‌اند که بخش خصوصی ما در تعامل مناسبی با شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران خارجی نیست در حالی که اگر در تعامل سازنده باشیم می‌توانیم از منابع آن‌ها استفاده کرده و باعث رشد اقتصادی کشور شویم؛ البته بحث تصمیم‌گیری و هدایت و نظارت در این زمینه از دیگر موارد مهم به شمار می‌رود.
این موضوع متاسفانه بعضا در مراکز متعددی انجام می‌شود که این به عنوان مانع محسوب می‌شود، یعنی فردی که وارد می‌شود باید با ارگان‌های مختلف تعامل کند که این مشکل است، بنابراین باید تکلیف کسانی که می‌خواهند سرمایه‌گذاری کنند مشخص شده و بدانند که باید به کجا مراجعه کنند و از طرفی تسهیلات و شرایط نیز برای آن‌ها فراهم شود.

 



  • کلمات کلیدی : ICT
  • نوشته شده در  یکشنبه 89/4/27ساعت  3:39 عصر  توسط ictpress.ir 
      نظرات دیگران()


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    بستنی با طعم گوگل
    بسیاری از مردم صادق در دنیای دیجیتال دروغگو هستند
    تعداد کاربران Google Apps به 30 میلیون رسید
    نوآوری های سه بعدی در مرکز توجه نمایشگاه IBC 2010 آمستردام
    روبات مار که از درخت بالا می رود
    روابط عمومی ها نبض جامعه هستند
    ظرفیت 200 میلیارد دلاری در پروژه های ICT ایران
    برنامه های جدید گوگل منتشر شد
    چینی ها آیپد می سازند
    طراحی خودرویی برای نابینایان
    [عناوین آرشیوشده]