سفارش تبلیغ
صبا ویژن
وبلاگ پایگاه اطلاع رسانی تخصصی ICTPRESS.IR

 

 

ICTPRESS - دانشمندان به تازگی روشی بدیع اختراع کرده اند که تحت آن می توان از پوست میوه های خورده شده ، روزنامه های باطله و دیگر محصولات دورریختنی دیگر، سوختی ارزان قیمت برای استفاده در وسایل نقلیه تولید کرد .

به گزارش ICTPRESS به نقل از " گیزمگ"، ابداع کننده این روش معتقد است که این روش سبزتر و کم هزینه تر از روش های کنونی تهیه سوخت برای خودروها و دیگر وسایل نقلیه است و این سوخت می تواند در آینده نزدیک جایگزین سوخت های فسیلی مخرب کنونی باشد .
در این گزارش آمده است که "Henry Daniell"، پرفسور ارشد دانشگاه فلوریدای مرکزی تحت همکاری مشترک با سازمان کشاورزی آمریکا تکنیکی اختراع کرده که تحت آن از ترکیب آنزیمی تهیه شده از گیاهان برای تجزیه پوست میوه هایی همچون پرتغال و دیگر نخاله جات و تبدیل آنها به شکر استفاده کرد . این شکر می تواند پس از تخمیر به اتانول تبدیل شود .
در حال حاضر هم از ماده cornstarch  که نشاسته تهیه شده از غلات است برای تخمیر و تبدیل آن به اتانول استفاده می شود اما اتانولی که از غلات تهیه می شود گازهای گلخانه ای بیشتری تولید می کند .این در حالیست که بنا بر ادعای این دانشمند روش ابداع شده می تواند منجر به تولید گازگلخانه‌ای کمتری در مقایسه با گاز و برق شود .
طبق گفته وی ، از آنجا که در این روش از پوست میوه ها و دیگر نخاله‌ها استفاده می شود دیگر نیازی به نگرانی در خصوص کاهش مواد غذایی و بالا رفتن قیمت مواد غذایی به دلیل استفاده در صنعت تولید سوخت وجود ندارد .



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  شنبه 88/12/1ساعت  9:9 عصر  توسط ictpress.ir 
      نظرات دیگران()


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    بستنی با طعم گوگل
    بسیاری از مردم صادق در دنیای دیجیتال دروغگو هستند
    تعداد کاربران Google Apps به 30 میلیون رسید
    نوآوری های سه بعدی در مرکز توجه نمایشگاه IBC 2010 آمستردام
    روبات مار که از درخت بالا می رود
    روابط عمومی ها نبض جامعه هستند
    ظرفیت 200 میلیارد دلاری در پروژه های ICT ایران
    برنامه های جدید گوگل منتشر شد
    چینی ها آیپد می سازند
    طراحی خودرویی برای نابینایان
    [عناوین آرشیوشده]