سفارش تبلیغ
صبا ویژن
وبلاگ پایگاه اطلاع رسانی تخصصی ICTPRESS.IR

 

ICTPRESS - برونسپاری خدمات فناوری اطلاعات به خاطر مزیت‌های نسبتا زیادی که برای سازمان‌ها به همراه داشته به یک گزینه استراتژیک در بهره‌گیری از خدمات فناوری اطلاعات برای سازمان‌ها تبدیل شده است، برونسپاری یکی از راهکارهای استفاده از خدمات فناوری اطلاعات است که در ادبیات به عنوان یک روش کاهش هزینه های فناوری اطلاعات شناخته شده است، پیمانکاران خدمات فناوری اطلاعات اذعان می‌دارند که می‌توانند هزینه‌های خدمات فناوری اطلاعات را از 10 تا 50 درصد کاهش دهند. گرچه در عمل، اعداد و ارقام واقعی ممکن است این امر را تایید نکنند. به هر حال حتی در موارد واقعی نیز برونسپاری هزینه‌های عملیاتی فناوری اطلاعات را در کوتاه مدت کاهش می‌دهد.
به گزارش خبرنگار ICTPRESS، پیمانکاران می‌توانند با بهره‌گیری از تخصص‌های لازم وبا ارائه نرم افزارها و برنامه‌های کاربردی روز و مناسب هزینه های بهره‌گیری از یک برنامه کاربردی را برای مشتریان کاهش دهند. زیرا هر یک از مشتریان برای بهره‌گیری از برنامه کاربردی نیازمند پرداخت هزینه‌های توسعه، پیاده سازی، پشتیبانی و به روز رسانی هستند که پیمانکاران با پیروی از سیاست صرفه به مقیاس این هزینه ها را کاهش می‌دهند. در این حالت پیمانکار با پرداخت هزینه‌های خرید، پشتیبانی و به روز رسانی نرم افزار و به اشتراک گذاردن آن بین مجموعه‌ای مشتریان، هزینه‌های خود را بین آنها سرشکن می‌کند.
مشتریان با پرداخت هزینه استفاده از نرم افزار به ازای هر کاربر یا هر تراکنش، می‌توانند از سرمایه‌گذاری‌های سنگین اجتناسب کرده  و موقعیت مالی خود را از خطر حفظ  کنند، مشتری با پرداخت هزینه ثابتی از خدمات فناوری اطلاعات بهره‌مند می‌شود به جای اینکه خود تمامی هزینه‌های این خدمات را بپردازد و ممکن است حتی در صورت سرمایه‌گذاری مستقیم نیز به نتایج دلخواه در خصوص خدمات نایل نشود و خدمات نیز عملکرد مورد انتظار را نداشته باشند. از این رو مشتری بخشی از ریسک مربوط به سرمایه‌گذاری در خصوص بهره‌گیری از خدمات فناوری اطلاعات را کاهش می‌دهد. به عبارت دیگر مشتری از خدمات تضمین شده پیمانکار استفاده می‌کند و بهای این تضمین را پیمانکار می‌پردازد. در خصوص ملاحظات فنی نیز ناکارآمدی ‌ها و اختلالات تکنولوژی به نوعی متوجه پیمانکار می‌شود.
برونسپاری مدیران را قادر می‌سازد تا بر فعالیت‌های اصلی کسب و کار خود متمرکز شده و فعالیت‌های پشتیبانی و غیر اصلی را به متخصصان خارج از سازمان واگذار کنند، ارائه خدمات فناوری اطلاعات و پشتیبانی و به روز رسانی این خدمات نیز بخشی از فعالیت‌های پشتیبانی سازمان‌ها به شمار می‌آید که در صورت اشتغال سازمان به این امور، ممکن است تمرکز از فعالیت‌های اصلی کسب و کار به فعالیت‌های پشتیبانی انتقال یابد. در حوزه فناوری اطلاعات نیز تغییرات سریع فناوری‌های ارتباطی و اطلاعاتی باعث شده است که عمر تخصص‌ها و محصولات دراین فناوری کوتاه بوده و بهره‌گیری از خدمات جدید مستلزم صرف منابع سازمان و سرمایه‌گذاری‌های مداوم باشد.
 برخی از مدیران به لحاظ رشته‌های تخصصی خود احساس می‌کنند که نمی‌توانند خدمات فناوری اطلاعات را مدیریت کنند و ممکن است تمایلی نیز به این امر نداشته باشند، پیمانکاران خدمات فناوری اطلاعات، تخصص‌های لازم در این حوزه را داشته و مهارت‌ها و تخصص خود را به روز می‌کنند، به علاوه بهره‌گیری از فناوری‌های روز جهان نیز با توجه به سیاست صرفه‌ به مقیاس برای آنها مقرون به صرفه است، از این رو توانایی عرضه محصولات، مهارت‌ها و تخصص های مورد نیاز مشتریان براساس نیازهای آنها را دارند.
سازمان ها با تمرکز بر امور فناوری اطلاعات نمی‌توانند ارزش افزوده زیادی را ایجاد کنند، زیرا کسب و کار واقعی آنها چیزی جز فناوری اطلاعات است. لیکن کسب و کار اصلی پیمانکاران برونسپاری، فناوری اطلاعات است و آنها با بهره‌گیری از دانش و تخصص می‌توانند در این حوزه برای خود و مشتریان‌شان ارزش افزوده ایجاد کنند. در برخی از موارد نیز در سازمان‌های بزرگ هر یک از واحدهای سازمانی اقدام به خرید تجهیزات مورد نیاز نموده و نرم افزارهایی را براساس نیازهای خود نصب می‌‌کنند، برونسپاری خدمات فناوری اطلاعات در این سازمان‌ها باعث می‌شود تا هر یک از این واحدها از امور مرتبط با فناوری اطلاعات فارغ شده و به کسب و کار خود بپردازند. از سوی دیگر نوعی یکپارچگی نیز از این طریق در سازمان قابل دسترسی است.



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  دوشنبه 88/12/24ساعت  9:14 عصر  توسط ictpress.ir 
      نظرات دیگران()


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    بستنی با طعم گوگل
    بسیاری از مردم صادق در دنیای دیجیتال دروغگو هستند
    تعداد کاربران Google Apps به 30 میلیون رسید
    نوآوری های سه بعدی در مرکز توجه نمایشگاه IBC 2010 آمستردام
    روبات مار که از درخت بالا می رود
    روابط عمومی ها نبض جامعه هستند
    ظرفیت 200 میلیارد دلاری در پروژه های ICT ایران
    برنامه های جدید گوگل منتشر شد
    چینی ها آیپد می سازند
    طراحی خودرویی برای نابینایان
    [عناوین آرشیوشده]