سفارش تبلیغ
صبا ویژن
وبلاگ پایگاه اطلاع رسانی تخصصی ICTPRESS.IR

ICTPRESS - به گفته مدیر کل روابط بین اپراتورهای شرکت ارتباطات سیار ایران از جمله مهم‌ترین فعالیت‌های شرکت در بخش رومینگ، بهینه‌سازی رومینگ بین‌الملل از نظر کیفیت ارائه سرویس به مشترکانی است که به خارج از کشور سفر می‌کنند.
به گزارش خبرنگار ICTPRESS عباس لطفعلیان، مدیر کل روابط بین اپراتورهای شرکت ارتباطات سیار ایران بحث بهینه‌سازی و افزایش کیفیت و کاهش قیمت برای کشورهایی که با آن‌ها ارتباط رومینگ داریم را از جمله موارد مهم عنوان کرده و گفت: این کیفیت مسائل فنی و بهره‌برداری از سرویس‌های مخابراتی و برخورداری از سرویسی با قیمت پایین‌تر را شامل می‌شود، علاوه بر کیفیت اقداماتی نیز برای کاهش قیمت برای رومینگ بین‌الملل انجام خواهیم داد.
لطفعلیان ادامه داد: در حال انجام مذاکرات لازم برای این کار هستیم و اولویت‌مان با کشورهایی است که تردد مشترکان ایرانی به آنجا زیاد است که کشورهایی مثل امارات، عربستان،‌ ترکیه و کشورهای حوزه‌ خلیج فارس در این اولویت قرار دارند.
گفتنی است؛ با آغاز اجرای قوانین جدید در اروپا، مشکل صورتحساب‌های خارج از کنترل شهروندان برای دسترسی به اینترنت موبایل به هنگام رومینگ پایان می‌گیرد،  قوانین جدید اپراتورها را ملزم می‌کند به مصرف‌کنندگان محدودیت قطع رومینگ را ارائه کنند، هنگامی که دستگاه کاربران در وضعیت رومینگ است به هنگام رسیدن به 80 درصد محدودیت، اپراتورها باید پیام هشداری را ارسال کنند و هنگامی که محدودیت کاربران به اتمام رسید، دیگران قادر نخواهند بود از سرویس‌های اینترنتی در تلفن همراه یا لپ‌تاپ خود استفاده کنند.
سالهاست که صورتحساب‌های رومینگ گزاف در اروپا به‌عنوان یک مشکل به حساب آمده‌اند؛ کمیسیون اروپا مثالی از یک مسافر آلمانی را عنوان کرده که در سال 2009 پس از دانلود یک برنامه تلویزیونی به هنگام رومینگ در فرانسه صورتحسابی به مبلغ 46 هزار یورو دریافت کرد.
کمیسیون اروپا هزینه‌هایی را که اپراتورها از یکدیگر برای رومینگ مشتریان استفاده کننده از خدمات داده با قیمت یک یورو به ازای هر مگابیت مطالبه می‌کنند را محدود کرده است؛ هزینه‌ای که ظرف دو سال آینده کاهش خواهد یافت. انتظار می‌رود این کاهش هزینه، هزینه‌های دریافت شده از کاربران نهایی برای استفاده از اینترنت رومینگ را کاهش دهد.



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  سه شنبه 89/2/14ساعت  5:44 عصر  توسط ictpress.ir 
      نظرات دیگران()


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    بستنی با طعم گوگل
    بسیاری از مردم صادق در دنیای دیجیتال دروغگو هستند
    تعداد کاربران Google Apps به 30 میلیون رسید
    نوآوری های سه بعدی در مرکز توجه نمایشگاه IBC 2010 آمستردام
    روبات مار که از درخت بالا می رود
    روابط عمومی ها نبض جامعه هستند
    ظرفیت 200 میلیارد دلاری در پروژه های ICT ایران
    برنامه های جدید گوگل منتشر شد
    چینی ها آیپد می سازند
    طراحی خودرویی برای نابینایان
    [عناوین آرشیوشده]