سفارش تبلیغ
صبا ویژن
وبلاگ پایگاه اطلاع رسانی تخصصی ICTPRESS.IR

 

ICTPRESS - در دنیای امروز تولید محتوای الکترونیکی مهمترین نماد توسعه کشورها به شمار می رود.

به گزارش ICTPRESS : در کشور ما با وجود پتانسیل 40 میلیونی بازار الکترونیکی ، این بازار با فقر قابل توجه در تولید محتوای الکترونیکی بومی مواجه است.

از نگاه کارشناسان تولید محتوای بومی می تواند در توسعه دولت الکترونیک بسیار موثر باشد، با این وجود ایران در این راستا حرکت قابل تاملی انجام نداده و از جایگاه امیدوارکننده ای در دنیا برخوردار نیست، اما پتانسیل خوبی در این حوزه در کشور وجود دارد و تاکنون نیز حرکت های اولیه بسیاری انجام شده است.

مهندس مرتضی متواضع ، کارشناس فناوری اطلاعات و مدیر دپارتمان محتوا و آموزش الکترونیکی مجتمع فنی تهران در گفت و گو با ictpress  درخصوص تولید محتوای الکترونیکی به زبان فارسی در ایران گفت : متاسفانه ما در کشور با فقر محتوای الکترونیکی فارسی از انواع مختلف مواجه هستیم.

به گفته وی مراکز متولی این امر در کشور برای توسعه بسترهای لازم در جهت رشد محتوای الکترونیکی فارسی تلاش کرده اند اما این حرکت ها کافی نیست.

وی در ادامه افزود : کاربران ایرانی به دلیل ضعف محتوایی، ناخواسته به محتوای الکترونیکی سایر زبان ها به خصوص انگلیسی مراجعه می کنند و در صورتی که به این زبان نیز تسلط کافی برای رفع نیازهای خود نداشته باشند ، از استفاده از این امکانات محروم می شوند.

متواضع با اشاره به تلاش ها و تحرکات مناسب برخی سایت های ایرانی در تولید محتوای الکترونیکی از جمله  ictpress ، گفت : مجتمع فنی تهران به عنوان متولی آموزش الکترونیکی در کشور ، به تولید محتوای الکترونیکی آموزش دهنده به زبان فارسی ، سازگار با پهنای باند و سرعت اینترنت کشور ، مشغول است.

وی ایجاد این سازگاری ها را مشکل و زمانبر دانست و گفت : در تولید محتوای آموزشی باید دقت شود تا بر اساس اصول نگارش ادبی ، آموزش صحیح و تعاملی باشد به طوری که یادگیرنده در پیشروی آموزش دخالت داشته باشد و تعاملی دو سویه برقرار شود.

متواضع با تاکید بر اینکه مجتمع فنی تهران در تولید محتوای آموزشی بومی در کشور حرف اول را می زند ، افزود : این مجتمع برای حفظ کیفیت محتوا تلاش کرده تا حجم اطلاعات را بر مبنای سرعت اینترنت ایران ، مناسب کند.

وی رسالت مجتمع فنی تهران را در پیاده سازی کلیه دروس این گروه در فضای مجازی اعلام کرد.

مدیر دپارتمان محتوا و آموزش الکترونیکی مجتمع فنی تهران در پاسخ به سوال ictpress  درخصوص ارایه راهکارهایی برای توسعه تولید محتوای بومی در کشور ، گفت : برای توسعه تولید محتوای الکترونیکی باید جایگاه و اهمیت این موضوع برای مسوولان و مراکز توزیع کننده دارایی کشور و نهادهای تصمیم گیرنده ، مشخص شود.

وی در ادامه گفت : در یک دوره زمانی تولید فولاد در هر کشوری شاخص توانمندی بود و امروزه به جرات می توان گفت تولید محتوای الکترونیکی در هر کشوری نماد توسعه است.

متواضع معتقد است محتوای الکترونیکی در هر کشور باید در حد نیاز کاربران تولید شود تا دولت بتواند به ارایه خدمات  الکترونیکی بپردازد.

وی تاکید کرد : تولید محتوای الکترونیکی از انواع مختلف در هر کشوری تعیین کننده جایگاه آن کشور در دنیاست.

به گفته مهندس متواضع در صورتی که وزارت ict  ، نهادهای مرتبط با فرهنگ و آموزش مثل وزارت آموزش و پرورش ، وزارت علوم و وزارت ارشاد حجمی از بودجه کشور را به این امر اختصاص دهند و حتی با فعالیت های اقتصادی در این حوزه درآمدزایی کنند ، این بازار با بیش از 40 میلیون متقاضی ، بستر مناسبی برای پیشرفت است.

وی در خاتمه تصریح کرد : با توجه به پتانسیل بالا و آماده ایران در این حوزه ،هرچه خوراک بیشتر و بهتری به این بازار تزریق شود ، رشد و رونق بیشتری نیز به دنبال دارد ، علاوه بر این نیروی 40 میلیون نفری می تواند در توسعه اقتصاد از طریق رونق بازار ict  بسیار مهم و تاثیر گذار باشد.



  • کلمات کلیدی : محتوای - الکترونیکی
  • نوشته شده در  چهارشنبه 89/3/26ساعت  3:19 عصر  توسط ictpress.ir 
      نظرات دیگران()


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    بستنی با طعم گوگل
    بسیاری از مردم صادق در دنیای دیجیتال دروغگو هستند
    تعداد کاربران Google Apps به 30 میلیون رسید
    نوآوری های سه بعدی در مرکز توجه نمایشگاه IBC 2010 آمستردام
    روبات مار که از درخت بالا می رود
    روابط عمومی ها نبض جامعه هستند
    ظرفیت 200 میلیارد دلاری در پروژه های ICT ایران
    برنامه های جدید گوگل منتشر شد
    چینی ها آیپد می سازند
    طراحی خودرویی برای نابینایان
    [عناوین آرشیوشده]