سفارش تبلیغ
صبا ویژن
وبلاگ پایگاه اطلاع رسانی تخصصی ICTPRESS.IR

ICTPRESS - عضو هیات مدیره شرکت مخابرات ایران گفت: استفاده از خدمات دفاتر ICT روستایی مهم‌ترین عامل صرفه‌جویی در وقت و هزینه است.

به گزارش ICTPRESS ، ناصر یوسف‌پور در همایش خدمات ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات در روستا گفت: توسعه فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات، ضرورت اجتناب‌ناپذیر در توسعه و ارتقای سطح فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در جوامع شهری و روستایی به شمار می‌رود و با توجه به راه‌اندازی بیش از 8700 دفتر خدمات ارتباطی در روستاهای کشور وزارت ارتباطات به عنوان متولی این طرح ملی درصدد برآمد با مشارکت و مساعدت سایر وزارتخانه‌ها و همچنین سازمان‌ها و نهادهای ذی‌ربط، همایش دو روزه‌ای به منظور معرفی دفاتر ICT روستایی و کارکردها و خدمات آن برگزار کند.
وی افزود: این همایش با هدف آشنایی با ظرفیت‌های فن‌آوری اطلاعات، برای کمک به توسعه روستاها، معرفی دفاتر خدمات ارتباطی روستایی و قابلیت‌های خدمت‌رسانی آن‌ها، ارائه تجارب موفق استان‌ها و دستگاه‌های مختلف در این زمینه‌ها برگزار کند.
او گفت: مدل ارائه خدمات پیشخوان دولت در دفاتر فن‌آوری اطلاعات روستایی، خدمات نوین فن‌آوری اطلاعات در روستاها و فرم‌ ارائه تجارت موفق در زمینه ICT روستایی، تحلیل نقاط قوت و صنعت و تهدیدهای توسعه ICT روستایی، تجربه ارائه خدمات پست بانک در این دفاتر، تجربه ارائه خدمات پست بانک در دفاتر روستا و تجارت الکترونیک در روستاها از دیگر موضوعات مقالات ICT روستایی است.
در ادامه محمد کرمپور - عضو هیات مدیره شرکت مخابرات ایران - گفت: ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات نه تنها بخشی از آینده است بلکه تمام آینده را در برمی‌گیرد.
او بیان اینکه این فن‌آوری خود را به جامعه تحمیل کرده است گفت: 38 درصد کل بازار ICT مربوط به خدمات است و جهان نیز از سمت تولیدمحوری به سرویس محور و تنوع آن در حال حرکت است.
وی تصریح کرد: فراهم‌سازی زیرساخت‌های نوین حقوقی، قانونی و مهارتی برای بهره‌بری کامل از فن‌آوری‌های نوظهور ارتباطی و اطلاعات در روستا باید توسعه تحقیقات نظری و عملی در زمینه ارتقاء روستا با حضور دانشگاهیان و اهل نظر، در نظر گرفتن مهاجرت معکوس در طرح‌های آمایش سرزمین، طراحی برنامه مهاجرت معکوس در برنامه پنجم توسعه اهداف کیفی و کمی و احکام مناسب برای مهاجرت معکوس در نظر گرفته شود.
محمدحسن محبیان ـ مدیر عامل شرکت پست کشور - هم به تشریح اهداف و نحوه تحقق توسعه دفاتر ICT روستایی در شرکت پست جمهوری اسلامی ایران پرداخت و گفت: همه خدمات یا امکانی که به روستا برده شده خود زیرساخت و زیربنای خدماتی است که قرار است سایر سازمان‌های دولتی بر آن‌ها سوار شود.
همچنین افضلی ـ مدیر عامل پست بانک ایران - نیز به تشریح اهداف و نحوه تحقق توسعه دفاتر ICT روستایی در پست بانک ایران پرداخت.
به گزارش ICTPRESS : در این همایش که از امروز به مدت دو روز در محل سالن شهید قندی وزارت ارتباطات برگزار می‌شود، از تمبر ICT روستایی رونمایی شد.

 



  • کلمات کلیدی : ICT
  • نوشته شده در  سه شنبه 88/5/20ساعت  4:55 عصر  توسط ictpress.ir 
      نظرات دیگران()


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    بستنی با طعم گوگل
    بسیاری از مردم صادق در دنیای دیجیتال دروغگو هستند
    تعداد کاربران Google Apps به 30 میلیون رسید
    نوآوری های سه بعدی در مرکز توجه نمایشگاه IBC 2010 آمستردام
    روبات مار که از درخت بالا می رود
    روابط عمومی ها نبض جامعه هستند
    ظرفیت 200 میلیارد دلاری در پروژه های ICT ایران
    برنامه های جدید گوگل منتشر شد
    چینی ها آیپد می سازند
    طراحی خودرویی برای نابینایان
    [عناوین آرشیوشده]