سفارش تبلیغ
صبا ویژن
وبلاگ پایگاه اطلاع رسانی تخصصی ICTPRESS.IR

ICTPRESS - با بررسی روند توسعه و رشد بازارهای جهانی مخابراتی مشخص می‌شود که مهم‌ترین عامل در توسعه و افزایش بازدهی بازار، سیاست‌ها و تمهیداتی است که از سوی سازمانهای رگولاتوری به صورت هوشمند و هدفمند در بازار اعمال می‌شود.
به گزارش ICTPRESS : اگر به سیاست‌ها و تمهیداتی که این سازمان‌ها برای توسعه خدمات مخابراتی در روستاها و مناطق کم‌درآمد به کار می‌گیرند، بنگریم حمایت‌های مالی دولت‌ها تحت قالب طرح‌هایی موسوم به USF یکی از مهمترین این ابزارهاست.
در پارادیم فکری و رویکردهای نوین توسعه روستایی، بهره‌گیری از دانش و اطلاعات و به تبع آن ابزارها و تکنولوژیهای انتقال و تبادل آن، حائز اهمیت و جایگاه ویژه‌ای است، بر همین اساس در راهبردهای توسعه پایدار، جامعه محور و یکپارچه روستایی، بهره‌گیری از ساختارها و برنامه‌های مرتبط با معماری اطلاعات و مدیریت دانش که امروزه در شکل نوین آن در بسترهای تکنولوژی اطلاعات وارتباطات قابل انجام است، از اولویت بالایی برخوردار بوده و به راحتی می‌توان کارکردهای گوناگون توسعه را در ارتباطی تنگاتنگ و هم افزا با کارکردهای فناوری اطلاعات و ارتباطات ارزیابی کرد.
فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات مجموعه‌ای در هم تنیده از اجزاء مرتبط با یکدیگر، شامل زیرساخت‌ها و فناوری‌های ارتباطی و اطلاعاتی، کاربردها، خدمات، نیروی انسانی و نیز ساختارها و سازمانهای متولی است که در ارتباط با نظام اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و جغرافیایی یک کشور فعالیت می‌کنند.
در نظام مرتبط با ICT روستایی، چنین مجموعه‌ای ‌باید تمرکز بر محیط‌های روستایی کرده و در تعامل با سطوح توسعه، ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی باشد. لذا ICT روستایی، مقوله‌ای پیچیده بود و توسعه آن مستلزم تعامل همزمان ابعاد سه گانه فناوری، خدمات و آگاه‌سازی ( شروط لازم ) با در نظر گیری نوعی نظام پشتیبانی سازمانی، نیروی انسانی، برنامه‌ای و همانند آن ( شرط کافی ) است.
به گزارش ICTPRESS : یکی از ابزارهای لازم برای راهگشایی و استفاده از قابلیت‌های ICT روستایی، شناسایی و تحلیل دقیق ابعاد مختلف خاصه بررسی نقاط قوت و ضعف نیز فرصت‌ها و تهدیدهای مطرح است.

 



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  یکشنبه 88/6/22ساعت  3:40 عصر  توسط ictpress.ir 
      نظرات دیگران()


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    بستنی با طعم گوگل
    بسیاری از مردم صادق در دنیای دیجیتال دروغگو هستند
    تعداد کاربران Google Apps به 30 میلیون رسید
    نوآوری های سه بعدی در مرکز توجه نمایشگاه IBC 2010 آمستردام
    روبات مار که از درخت بالا می رود
    روابط عمومی ها نبض جامعه هستند
    ظرفیت 200 میلیارد دلاری در پروژه های ICT ایران
    برنامه های جدید گوگل منتشر شد
    چینی ها آیپد می سازند
    طراحی خودرویی برای نابینایان
    [عناوین آرشیوشده]