سفارش تبلیغ
صبا ویژن
وبلاگ پایگاه اطلاع رسانی تخصصی ICTPRESS.IR

 

ICTPRESS - انسان همواره در تلاش است تا به دنیای ناشناخته فضا دست یافته و اطلاعاتی در خصوص موجودات دیگر در دیگر کرات آسمانی اطلاعاتی کسب کند.

اما انسان با تمام قدرتش دارای ضعف هایی است که دستیابی به این اطلاعات برایش با موانع زیادی روبرو است .اما اکنون دانشمندان درتلاشند تا به جای انسان روبات ها را روانه فضا کنند تا به کشف دنیای فراتر از زمین بپردازند .
به گزارش ICTPRESS، به نقل از " نیوساینتیست" ، طبق گفته " ولفانگ فیلیک" مدیر موسسه فناوری های کالیفرنیا (Caltech) در آینده نزدیک سفینه های روبوتیک و ماهواره ها که حامل روبات ها هستند به سوی آسمان خواهند رفت و این روبات ها  خواهند بود که به اکتشافات فضایی خواهند پرداخت.
وی افزود: در حال حاضر هم از روبات ها در انجام عملیات های فضایی استفاده می شود اما این روبات ها از زمین کنترل می شوند و این شیوه ای است که به زودی تغییر خواهد کرد و روبات ها به خودی خود عملیات های فضایی را اجرایی خواهند کرد .
این محقق به همراه یک گروه تحقیقاتی دیگر در تلاش برای تولید نرم افزاری است که با استفاده از آن روبات ها می توانند به طور مستقل و به عنوان بخشی از گروه فعالیت های اکتشافاتی فضایی را بر عهده گیرند .
وی تصریح کرد : در آینده روبات ها گوش ، چشم ، دست و پای انسان در فضا خواهند بود و می توانند بدون نیاز به کمک انسانها به محیط اطرافشان پاسخ گفته و جهان ناشناخته را درک و کشف کنند.

 



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  یکشنبه 88/8/10ساعت  7:0 عصر  توسط ictpress.ir 
      نظرات دیگران()


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    بستنی با طعم گوگل
    بسیاری از مردم صادق در دنیای دیجیتال دروغگو هستند
    تعداد کاربران Google Apps به 30 میلیون رسید
    نوآوری های سه بعدی در مرکز توجه نمایشگاه IBC 2010 آمستردام
    روبات مار که از درخت بالا می رود
    روابط عمومی ها نبض جامعه هستند
    ظرفیت 200 میلیارد دلاری در پروژه های ICT ایران
    برنامه های جدید گوگل منتشر شد
    چینی ها آیپد می سازند
    طراحی خودرویی برای نابینایان
    [عناوین آرشیوشده]