سفارش تبلیغ
صبا ویژن
وبلاگ پایگاه اطلاع رسانی تخصصی ICTPRESS.IR

مهندس وحید صدوقی:

قم، رتبه نخست کشوری در حوزه ارتباطات سیار

ICTPRESS - در پی ارزیابی شرکت ارتباطات سیار ایران، استان قم با کسب حداکثر امتیاز توانست رتبه نخست کشوری در حوزه تلفن همراه را به خود اختصاص دهد.

به گزارشICTPRESS به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مهندس وحید صدوقی در هفتمین گردهمایی سراسری روسای ادارات مشترکین سراسر کشورر، ضمن بیان این مطلب، اظهار داشت: پس از ارزیابی چندین شاخص مختلف از سوی شرکت ارتباطات سیار، پنج استان برتر در سال 87 و در حوزه تلفن همراه مشخص شدند.
وی افزود: توسعه و نگهداری شبکه تلفن همراه، ارتقاء کیفیت خدمات در این شبکه و تقویت مکانیزم های توسعه بازار همراه اول از جمله شاخص هایی است که در این ارزیابی مورد بررسی قرار گرفته است.
مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار ایران خاطر نشان کرد: استان های فارس، گیلان، مرکزی و سمنان نیز به ترتیب رتبه های دوم تا پنجم این ارزیابی را در سال 87 به خود اختصاص داده اند.
وی با بیان این مطلب که بر اساس ارزیابی های صورت گرفته در شش ماهه نخست سال جاری، استان قم همچنان رتبه نخست را در اختیار دارد، گفت: در این دوره شش ماهه، استان همدان با 18 پله صعود، بیشترین رشد را داشته است.
وی ادامه داد: بر اساس ارزیابی که از ابتدای سال تا پایان شهریور ماه صورت گرفته است، استان های اصفهان، سمنان و فارس نیز توانستند به ترتیب رتبه های نخست تا سوم را از نظر ضریب نفوذ تلفن همراه اول به خود اختصاص دهند.
وحید صدوقی با اشاره به آخرین وضعیت شبکه همراه اول تصریح کرد: در حال حاضر، بیش از 18 هزار سایت تلفن همراه در سطح کشور فعال است.
وی خاطر نشان کرد: با تلاش های صورت گرفته، حدود 40 هزار کیلومتر از جاده های کشور و همچنین بیش از 35 هزار روستا، تحت پوشش شبکه همراه اول قرار دارند.
وی با بیان این مطلب که برای نخستین بار تعداد مشترکان اعتباری از تعداد مشترکان دائمی پیش گرفته است، اظهار داشت: هم اکنون تعداد مشترکان اعتباری به حدود 17 میلیون نفر رسیده و این در حالی است که تعداد مشترکان دائمی بیش از 16 میلیون نفر است.
مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار در خصوص جایگاه این شرکت در سطح منطقه و جهان نیز گفت: از نظر تعداد مشترکان دائمی در خاورمیانه رتبه نخست، و در سطح جهان رتبه 11 را در اختیار داریم.
وی ادامه داد: در بین بیش از 700 اپراتور فعال در سطح دنیا، از نظر تعداد کل مشترکان شرکت ارتباطات سیار ایران، با سه پله صعود، جایگاه 25 را به خود اختصاص داده است.


 

 

 



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  یکشنبه 88/8/3ساعت  3:10 عصر  توسط ictpress.ir 
      نظرات دیگران()

     

    ICTPRESS - اتحادیه بین المللی ارتباطات دوربرد که به عنوان بازوی فناوری سازمان ملل متحد در حال فعالیت است از استاندارد مایکرو یو اس بی برای تولید شارژرهای بین المللی تلفن همراه حمایت کرد.

    به گزارش ICTPRESS به نقل از "وب سایت رسمی ITU "، سازمان ITU طی بیانیه ای اعلام کرد هر کاربر تلفن همراه می تواند از مزایای شارژربین المللی(UCS) بهره ببرد و گوشی های تلفن همراه نسل های آتی صرف نظر از مدل و شرکت سازنده شان با یک شارژر مشترک شارژ می شوند.
    شرکتهایی که حمایت خود را از این برنامه اعلام کرده اند شامل شرکتهای نوکیا، موتورولا، سامسونگ، سونی اریکسون، ال جی، تی موبایل، اورنج و ودافون هستند. اکثر محصولات این شرکتها تا سال 2012 به گونه ای تولید خواهند شد که تحت پوشش شارژر جهانی قرار بگیرند.
    تولید کنندگان تلفن های همراه از گذشته توسط کمیسیون اروپا به منظور تولید شارژرهای واحد تحت فشار بوده اند. طبق گزارش کمیسیون صنایع اتحادیه اروپا در حال حاضر بیش از 30 نوع متفاوت شارژر در میان 27 کشور اروپایی مورد استفاده قرار می گیرد.
    طبق گفته  متخصصان تعریف یک استاندارد مشترک برای شارژرها علاوه بر آنکه امکان استفاده از یک شارژر مشترک را برای گوشی های مختلف فراهم می کند ، به لحاظ مصرف انرژی هم طرحی سازگار با محیط زیست است.
    این شارژرهای مشترک جدید 3 تا 4 بار کمتر از شارژرهای کنونی گوشی های تلفن همراه انرژی مصرف می کنند که به این لحاظ سازگاری بیشتری با محیط برقرار می کنند. طبق ارزیابی های صورت گرفته این طرح میزان نشت گازهای گلخانه ای گوشی های تلفن همراه را 6/13 درصد کاهش خواهد داد.
    "مکلوم جانسون" مدیر اتحادیه بین المللی دوربرد در بخش اداره استاندارد سازی ارتباطات دوربرد در این باره گفت :شارژرهای جهانی می توانند یک راه حل مناسب برای حل مشکل استفاده از شارژرهای مختلف و پرهزینه در جهان باشد.

     



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  یکشنبه 88/8/3ساعت  1:15 عصر  توسط ictpress.ir 
      نظرات دیگران()

     

    ICTPRESS – مدیر کل روابط بین اپراتورهای شرکت ارتباطات سیار ایران هشدار داد:حجاج عزیز کشورمان باید توجه داشته باشند در کشور عربستان شنیدن هر گونه پیغام صوتی از تلفن همراهشان هزینه دارد.

    لطفعلیان در گفتگو با خبرنگار ICTPRESS با بیان این مطلب گفت:کسانی که برای حج به کشور عربستان سفر می کنند ، زمانی که از تلفن همراهشان شماره اشتباهی بگیرند، به عنوان مثال شماره 009844 که شماره اشتباهی است، پیغام "این شماره در شبکه موجود نیست"را می شنوند که شنیدن این پیغام نیز برایشان هزینه دارد.
    وی افزود:شنیدن این پیغام از طریق تلفن همراه در کشور ما هزینه ای ندارد ولی در کشور عربستان به دلیل اینکه این انتقال صوت از داخل کشور ما به آن کشور منتقل می شود و به دلیل تعریف این موضوع در آن کشور مشترکان باید این هزینه را بپردازند.

     



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  یکشنبه 88/8/3ساعت  1:1 عصر  توسط ictpress.ir 
      نظرات دیگران()

    <      1   2      

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    بستنی با طعم گوگل
    بسیاری از مردم صادق در دنیای دیجیتال دروغگو هستند
    تعداد کاربران Google Apps به 30 میلیون رسید
    نوآوری های سه بعدی در مرکز توجه نمایشگاه IBC 2010 آمستردام
    روبات مار که از درخت بالا می رود
    روابط عمومی ها نبض جامعه هستند
    ظرفیت 200 میلیارد دلاری در پروژه های ICT ایران
    برنامه های جدید گوگل منتشر شد
    چینی ها آیپد می سازند
    طراحی خودرویی برای نابینایان
    [عناوین آرشیوشده]