سفارش تبلیغ
صبا ویژن
وبلاگ پایگاه اطلاع رسانی تخصصی ICTPRESS.IR

 

ICTPRESS - برونسپاری خدمات فناوری اطلاعات به خاطر مزیت‌های نسبتا زیادی که برای سازمان‌ها به همراه داشته به یک گزینه استراتژیک در بهره‌گیری از خدمات فناوری اطلاعات برای سازمان‌ها تبدیل شده است، برونسپاری یکی از راهکارهای استفاده از خدمات فناوری اطلاعات است که در ادبیات به عنوان یک روش کاهش هزینه های فناوری اطلاعات شناخته شده است، پیمانکاران خدمات فناوری اطلاعات اذعان می‌دارند که می‌توانند هزینه‌های خدمات فناوری اطلاعات را از 10 تا 50 درصد کاهش دهند. گرچه در عمل، اعداد و ارقام واقعی ممکن است این امر را تایید نکنند. به هر حال حتی در موارد واقعی نیز برونسپاری هزینه‌های عملیاتی فناوری اطلاعات را در کوتاه مدت کاهش می‌دهد.
به گزارش خبرنگار ICTPRESS، پیمانکاران می‌توانند با بهره‌گیری از تخصص‌های لازم وبا ارائه نرم افزارها و برنامه‌های کاربردی روز و مناسب هزینه های بهره‌گیری از یک برنامه کاربردی را برای مشتریان کاهش دهند. زیرا هر یک از مشتریان برای بهره‌گیری از برنامه کاربردی نیازمند پرداخت هزینه‌های توسعه، پیاده سازی، پشتیبانی و به روز رسانی هستند که پیمانکاران با پیروی از سیاست صرفه به مقیاس این هزینه ها را کاهش می‌دهند. در این حالت پیمانکار با پرداخت هزینه‌های خرید، پشتیبانی و به روز رسانی نرم افزار و به اشتراک گذاردن آن بین مجموعه‌ای مشتریان، هزینه‌های خود را بین آنها سرشکن می‌کند.
مشتریان با پرداخت هزینه استفاده از نرم افزار به ازای هر کاربر یا هر تراکنش، می‌توانند از سرمایه‌گذاری‌های سنگین اجتناسب کرده  و موقعیت مالی خود را از خطر حفظ  کنند، مشتری با پرداخت هزینه ثابتی از خدمات فناوری اطلاعات بهره‌مند می‌شود به جای اینکه خود تمامی هزینه‌های این خدمات را بپردازد و ممکن است حتی در صورت سرمایه‌گذاری مستقیم نیز به نتایج دلخواه در خصوص خدمات نایل نشود و خدمات نیز عملکرد مورد انتظار را نداشته باشند. از این رو مشتری بخشی از ریسک مربوط به سرمایه‌گذاری در خصوص بهره‌گیری از خدمات فناوری اطلاعات را کاهش می‌دهد. به عبارت دیگر مشتری از خدمات تضمین شده پیمانکار استفاده می‌کند و بهای این تضمین را پیمانکار می‌پردازد. در خصوص ملاحظات فنی نیز ناکارآمدی ‌ها و اختلالات تکنولوژی به نوعی متوجه پیمانکار می‌شود.
برونسپاری مدیران را قادر می‌سازد تا بر فعالیت‌های اصلی کسب و کار خود متمرکز شده و فعالیت‌های پشتیبانی و غیر اصلی را به متخصصان خارج از سازمان واگذار کنند، ارائه خدمات فناوری اطلاعات و پشتیبانی و به روز رسانی این خدمات نیز بخشی از فعالیت‌های پشتیبانی سازمان‌ها به شمار می‌آید که در صورت اشتغال سازمان به این امور، ممکن است تمرکز از فعالیت‌های اصلی کسب و کار به فعالیت‌های پشتیبانی انتقال یابد. در حوزه فناوری اطلاعات نیز تغییرات سریع فناوری‌های ارتباطی و اطلاعاتی باعث شده است که عمر تخصص‌ها و محصولات دراین فناوری کوتاه بوده و بهره‌گیری از خدمات جدید مستلزم صرف منابع سازمان و سرمایه‌گذاری‌های مداوم باشد.
 برخی از مدیران به لحاظ رشته‌های تخصصی خود احساس می‌کنند که نمی‌توانند خدمات فناوری اطلاعات را مدیریت کنند و ممکن است تمایلی نیز به این امر نداشته باشند، پیمانکاران خدمات فناوری اطلاعات، تخصص‌های لازم در این حوزه را داشته و مهارت‌ها و تخصص خود را به روز می‌کنند، به علاوه بهره‌گیری از فناوری‌های روز جهان نیز با توجه به سیاست صرفه‌ به مقیاس برای آنها مقرون به صرفه است، از این رو توانایی عرضه محصولات، مهارت‌ها و تخصص های مورد نیاز مشتریان براساس نیازهای آنها را دارند.
سازمان ها با تمرکز بر امور فناوری اطلاعات نمی‌توانند ارزش افزوده زیادی را ایجاد کنند، زیرا کسب و کار واقعی آنها چیزی جز فناوری اطلاعات است. لیکن کسب و کار اصلی پیمانکاران برونسپاری، فناوری اطلاعات است و آنها با بهره‌گیری از دانش و تخصص می‌توانند در این حوزه برای خود و مشتریان‌شان ارزش افزوده ایجاد کنند. در برخی از موارد نیز در سازمان‌های بزرگ هر یک از واحدهای سازمانی اقدام به خرید تجهیزات مورد نیاز نموده و نرم افزارهایی را براساس نیازهای خود نصب می‌‌کنند، برونسپاری خدمات فناوری اطلاعات در این سازمان‌ها باعث می‌شود تا هر یک از این واحدها از امور مرتبط با فناوری اطلاعات فارغ شده و به کسب و کار خود بپردازند. از سوی دیگر نوعی یکپارچگی نیز از این طریق در سازمان قابل دسترسی است.



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  دوشنبه 88/12/24ساعت  9:14 عصر  توسط ictpress.ir 
      نظرات دیگران()

    ICTPRESS - گزارش منتشر شده از سوی پلیس اف بی آی آمریکا نشان می دهد که با توجه به پیچیده شدن حملات سایبری در این کشور میزان خسارات مالی ناشی افزایش بی رویه جنایات سایبری در سال 2009 دو برابر افزایش یافته و به 559 میلیون دلار رسیده است .

    به گزارش ICTPRESS به نقل از " پی سی ورلد"، طبق این گزارش میزان خسارات مالی ناشی از این حملات در حالی به 559 میلیون دلار رسیده که این رقم در سال 2008 میلادی 265 میلیون دلار اعلام شده بود .
    بنابر این گزارش یکی از شایع ترین انواع کلاهبرداری سایبری در آمریکا طی چند سال گذشته hitman scam بوده که موثرترین روش برای اخاذی پولی آنلاین شناخته شده است. در این شیوه فرد قربانی یک ایمیل از یکی از اعضای یک سازمان دریافت می کند که تحت آن کاربر تهدید می شود که در صورت عدم پرداخت مبلغی با مشکلاتی در زندگی شخصی روبرو خواهد شد .این روش 14 درصد کل روش های کلاهبرداری آنلاین در آمریکا را طی سل 2009 تشکیل داده است .
    گزارش ها حاکی است؛ که تنها در سال 2009 میلادی 336 هزار و 655 شکایت از جنایات سایبری اراده شده که این رقم نسبت به سال 2008 افزایش 22 درصدی داشته است .
    طبق گفته مقامات اف بی آی افزایش جنایات سایبری در آمریکا نشان می دهد که باید قوانین محکم تر و فراگیرتری برای مراقبت از شهروندان آمریکایی در مقابل دزدان سایبری وضع شود .
     



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  یکشنبه 88/12/23ساعت  6:1 عصر  توسط ictpress.ir 
      نظرات دیگران()

     

    ICTPRESS - شرکت هواپیما سازی Terrafugiaواقع دربوستون آمریکا به تازگی موفق شده تا رویای دیرینه بشر برای داشتن خودروهای پرنده را به حقیقت نزدیک کند .
    به گزارش ICTPRESS به نقل از " تی جی دیلی"، طبق گفته مدیر اجرایی این شرکت اکنون این شرکت آمادگی تولید انبوه این خودروهای پرنده را دارد اما به دلیل بحران اقتصادی که هم اکنون گریبان گیر آمریکا است اجرای این پروژه تا حدی با مشکل روبرو است .
    گزارش ها حاکی است ایده ساخت خودروهای پرنده یک ایده بسیار قدیمی است اما این شرکت تنها شرکتی است که توانسته این ایده را اجرایی کند .
    گفته می شود که پس از تولید این محصول با قیمت اولیه 200 هزار دلار که به لحاظ قیمتی از قیمتی که برای یک لامبورگینی پرداخت می شود کمتر است .



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  شنبه 88/12/22ساعت  6:43 عصر  توسط ictpress.ir 
      نظرات دیگران()

    ا

     

    ICTPRESS - رئیس هیات مدیره شرکت پست گفت: ایجاد 11 هزار باجه مکانیزه قبول شهری و افزایش بیش از 560 میلیون مرسوله‌ای در تعداد کل مرسولات پستی ازجمله اهداف پیش‌بینی شده در برنامه پیشنهادی پنجم توسعه کشور است.

    دکتر محمدحسن محبیان عراقی، رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت پست در گفت‌و‌گو با خبرنگار ICTPRESS با بیان این مطلب  اظهار داشت: آزادسازی و توسعه رقابت‌پذیر در ارائه سرویس‌های غیرپایه پستی و خصوصی‌سازی شرکت پست از جمله اهداف کلی مد نظر در برنامه پیشنهادی پنجم توسعه کشور است و  بر اساس برنامه‌های پیش‌بینی شده در طول برنامه پنجم توسعه کشور، بیش از 15 خدمت جدید در شبکه پستی کشور راه اندازی خواهد شد.
    وی  درباره بحث واگذاری صفر تا صد قبوض تلفن همراه گفت: شرکت ارتباطات سیار به صورت متمرکز کارش را در این زمینه انجام میدهد ولی استان‌های ما خیلی موفق به انجام این کار نشدند ولی در بحث تلفن ثابت در مشهد و چند استان دیگر این کار اجرایی شده است.
    وی با بیان اینکه  شش هزار و 700 صندوق پستی به شبکه پستی بر اساس برنامه پیشنهادی پنجم توسعه کشور افزوده می‌شود گفت: بهبود دسترسی عمومی به خدمات پایه پستی، ارتقاء جایگاه پست ایران در منطقه و جهان و همچنین ارتقاء بهره وری را از جمله اهداف کلی پست در برنامه پنجم توسعه عنوان کرد.



  • کلمات کلیدی : ایجاد، 11 هزار، باجه، مکانیزه، قبول، شهری
  • نوشته شده در  سه شنبه 88/12/18ساعت  5:43 عصر  توسط ictpress.ir 
      نظرات دیگران()

    ICTPRESS - شرکت اینتل یکی از بزرگترین تولید کننده ابزار آلات الکترونیکی در جهان به تازگی از تولید نسل جدید لپ تاپ هایی خبر داده که هدف اصلی از ساخت آنها کمک به سیستم های آموزشی در کشورهای در حال توسعه اعلام شده است .

    به گزارش ICTPRESS به نقل از " کامپیوتر ورلد"، این رایانه ها که با هدف ارتقاء توانایی های خواندنی و نوشتاری کودکان در محیط مجازی اعلام شده، قابلیت تبدیل شکل از یک لپ تاپ به یک تبلت تاچ اسکرین را داراست و به دانش آموزان فرصت می دهد بر روی صفحه نمایش آن با مداد خود و بدون نیاز به کیبورد بنویسند و یا نقاشی کنند .
    دوربین داخلی این لپ تاپ ها که در بالای صفحه نمایش کارگذاشته شده  قابلیت چرخشی دارد و می تواند از خود کودک و همکلاسی هایش تصویر برداری کند .
    پردازنده اتمی اینتل ، تاچ اسکرین  10 اینچی دارای رزلوشن 1024x600، فناوری وای فای جی پی اس و وایمکس از دیگر تجهیزات این لپ تاپ آموزشی است .
    با استفاده از باتری 6 هسته ای که در این لپ تاپ ها کار گذاشته شده موجب می شود که لپ تاپ 8 ساعت بی وقفه و بدون نیاز به شارژ کار کند .
    گفتنی است؛ کیبورد، پد لمسی و صفحه نمایش این لپ تاپ ضد آب است و طراحی انعطاف پذیری دارد .این لپ تاپ تا پایان سال جاری وارد بازار کشورهای در حال توسعه خواهد شد .


     



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  شنبه 88/12/15ساعت  7:22 عصر  توسط ictpress.ir 
      نظرات دیگران()

     

    ICTPRESS - بررسی ها نشان می دهد که اینترنت و وب سایت هایی همچون توئیتر بهترین ابزار برای انتشار اخبار در هنگام وقوع بلایای طبیعی هستند .

    به گزارش ICTPRESS به نقل از "ساینس دیلی"، تازه ترین خبرها حاکی از آن است که سریعترین ابزار برای انتشار خبر زمین لرزه شیلی که بزرگترین زمین لرزه در تاریخ 100 سال اخیر جهان شناخته شده اینترنت بوده و میلیون ها کاربران اینترنتی در جهان ترجیح داده اند که اطلاعات مربوط به این زمین لرزه را از طریق اینترنت پی گیری کنند .
    گزارش ها حاکی است وب سایت هایی همچون توئیتر اخبار این حادثه را تنها چند دقیقه بعد از وقوع گزارش داده اند که این امر در تاریخ اطلاع رسانی جهان رکوردی جدید به شمار می رود.
    بسیاری از متخصصان بر این اعتقادند که استفاده از ابزار اینترنت برای دسترسی به اطلاعات در خصوص بلایای طبیعی و تلفات انسانی ناشی از آنها می تواند در آینده کمک رسانی به آسیب دیدگان این حوادث را تسریع بخشد .



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  سه شنبه 88/12/11ساعت  5:53 عصر  توسط ictpress.ir 
      نظرات دیگران()

     

    ICTPRESS - مدیر عامل شرکت مخابرات استان تهران گفت: متقاضیان می‌توانند با یک بار مراجعه و دریافت نام کاربری و کلمه عبور علاوه بر دریافت ADSL دیگر خدمات مخابراتی را به صورت الکترونیکی دریافت کنند.

    محمد روح‌اللهی، مدیر عامل شرکت مخابرات استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ICTPRESS با بیان این مطلب گفت: بعد از ارائه تقاضا حداکثر در 72 ساعت اینترنت پرسرعت برای مقاضیان نصب می‌شود.
    روح‌اللهی گفت: ارائه اینترنت پرسرعت در منطقه 8 به‌زودی انجام خواهد شد و در کرج نیز بستر فنی و تجهیزات مورد نیاز آماده است؛ ‌از آن‌جایی که ارائه وایمکس از سوی شرکت‌های خصوصی انجام می‌شود، شرکت مخابرات ایران نمی‌تواند به این عرصه وارد شود و باید منتظر سیاست‌های جدید در این باره بود.
    وی با بیان اینکه ظرفیت فعلی ایجاد شده در حوزه اینترنت پرسرعت در استان تهران شامل 100 هزار پورت می‌شود که در عمده مناطق تهران نصب و راه‌اندازی شده گفت: کل ظرفیت اینترنت پرسرعتی که از سوی شرکت مخابرات استان تهران ارائه می‌شود یک میلیون پورت است؛ شرکت مخابرات تهران در این حوزه سقف خاصی ندارد و مطابق با قوانین سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی خدمت‌رسانی خواهد کرد.


     



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  سه شنبه 88/12/11ساعت  5:11 عصر  توسط ictpress.ir 
      نظرات دیگران()

     

     

    ICTPRESS - دانشمندان به تازگی روشی بدیع اختراع کرده اند که تحت آن می توان از پوست میوه های خورده شده ، روزنامه های باطله و دیگر محصولات دورریختنی دیگر، سوختی ارزان قیمت برای استفاده در وسایل نقلیه تولید کرد .

    به گزارش ICTPRESS به نقل از " گیزمگ"، ابداع کننده این روش معتقد است که این روش سبزتر و کم هزینه تر از روش های کنونی تهیه سوخت برای خودروها و دیگر وسایل نقلیه است و این سوخت می تواند در آینده نزدیک جایگزین سوخت های فسیلی مخرب کنونی باشد .
    در این گزارش آمده است که "Henry Daniell"، پرفسور ارشد دانشگاه فلوریدای مرکزی تحت همکاری مشترک با سازمان کشاورزی آمریکا تکنیکی اختراع کرده که تحت آن از ترکیب آنزیمی تهیه شده از گیاهان برای تجزیه پوست میوه هایی همچون پرتغال و دیگر نخاله جات و تبدیل آنها به شکر استفاده کرد . این شکر می تواند پس از تخمیر به اتانول تبدیل شود .
    در حال حاضر هم از ماده cornstarch  که نشاسته تهیه شده از غلات است برای تخمیر و تبدیل آن به اتانول استفاده می شود اما اتانولی که از غلات تهیه می شود گازهای گلخانه ای بیشتری تولید می کند .این در حالیست که بنا بر ادعای این دانشمند روش ابداع شده می تواند منجر به تولید گازگلخانه‌ای کمتری در مقایسه با گاز و برق شود .
    طبق گفته وی ، از آنجا که در این روش از پوست میوه ها و دیگر نخاله‌ها استفاده می شود دیگر نیازی به نگرانی در خصوص کاهش مواد غذایی و بالا رفتن قیمت مواد غذایی به دلیل استفاده در صنعت تولید سوخت وجود ندارد .



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  شنبه 88/12/1ساعت  9:9 عصر  توسط ictpress.ir 
      نظرات دیگران()


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    بستنی با طعم گوگل
    بسیاری از مردم صادق در دنیای دیجیتال دروغگو هستند
    تعداد کاربران Google Apps به 30 میلیون رسید
    نوآوری های سه بعدی در مرکز توجه نمایشگاه IBC 2010 آمستردام
    روبات مار که از درخت بالا می رود
    روابط عمومی ها نبض جامعه هستند
    ظرفیت 200 میلیارد دلاری در پروژه های ICT ایران
    برنامه های جدید گوگل منتشر شد
    چینی ها آیپد می سازند
    طراحی خودرویی برای نابینایان
    [عناوین آرشیوشده]