سفارش تبلیغ
صبا ویژن
وبلاگ پایگاه اطلاع رسانی تخصصی ICTPRESS.IR

 

ICTPRESS - محققان دانشگاه کلمبیا به تازگی موفق به ساخت ابزارهای رباتیکی شده اند که می تواند عضو معلول بدن افراد پس از سکته مغزی را درمان کرده و به فرد بیمار در بازیابی قدرت حرکت عضو معلول کمک کند .

به گزارش ICTPRESS به نقل از "ساینس دیلی"، از آنجا که بسیاری از افراد دچار سکته های مغزی در دوران بهبود از فلجی دست یا پا و یا هر دو رنج می برند متخصصان این دانشگاه دستی رباتیک موسوم به Amadeo ساخته اند که به فرد بیمار کمک می کند انگشتان دست خود را یک به یک تکان دهد . این ابزار حرکت دست انسان در هنگام مشت کردن انگشتان را تقلید می کند و با این حرکات دست فرد بیمار را وارد به حرکت می کند. دامنه حرکت و نیروی ابزار رباتیک با توجه به میزان معلولیت فرد بیمار توسط پزشک تعیین می شود .
همچنین متخصصان موفق به ساخت پاهای رباتیکی برای این دست بیماران معلول نیز شده اند که این پاهای رباتیک Tibion نام داشته که از ران تا مچ پا را پوشش می دهد که در راه رفتن ، بالا رفتن از پلکان و نوشتن و برخواستن به فرد بیمار کمک می کند.
گزارش ها حاکی است در هر یک از این دو ابزار گیرنده هایی به کار رفته که اطلاعات مربوط به عضو معلول بدن بیمار را جمع آوری کرده و به یک رایانه مرکزی ارسال می کند .
گفتنی است؛ بسیاری از متخصصان معتقدند فیزیوتراپی و انواع نرمش ها می تواند قدرت حرکت را به بسیاری از افراد پس از حملات قلبی و مغزی باز گرداند اما در استفاده از این ابزارهای روبوتیک می تواند این روند را تسریع بخشد .


 


 



  • کلمات کلیدی : افراد معلول
  • نوشته شده در  شنبه 89/4/12ساعت  6:0 عصر  توسط ictpress.ir 
      نظرات دیگران()

    ICTPRESS - چهار سال از راه اندازی مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت ارشاد می گذرد ، این واحد سازمانی تحت نظارت مستقیم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، ماموریت های این وزارت خانه را در رابطه با نظارت ، حمایت ، توسعه و فرهنگ سازی حوزه رسانه های دیجیتال بر عهده دارد.
    مهدی صرامی ، معاون مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت و گوی اختصاصی با ICTPRESS  رسانه دیجیتال را حوزه تاثیر گذاری در فناوری اطلاعات دانست و گفت : رسانه دیجیتال علاوه بر تاثیر گذاری در فرهنگ عمومی ، رویکردهای  دیگری از جمله نرم افزارهای رسانه ای ، بازی های یارانه ای ، نرم افزار تلفن همراه ، اینترنت و ... را شامل می شود.
    وی با اشاره به این که موارد مذکور کلیت رسانه دیجیتال است ، تاکید کرد : تا قبل از راه اندازی این مرکز ، کلیات یادشده در حوزه رسانه دیجیتال ، فراموش شده بود.
    وی با اشاره به نگاه ویژه دولت نهم بر این حوزه ، تصریح کرد: در دولت نهم این واحد سازمانی با نگاه ویژه حاکمیت راه اندازی و هر ساله با پیشرفت های خوبی رو به رو شده است.
    وی در تشریح بیشتر وظایف این حوزه ، افزود : از نگاه نظارتی ، در این واحد ثبت نرم افزارها به صورت عام صورت می گیرد، صدور مجوز انتشار نرم افزار و مباحث اینترنت و ثبت پایگاه های اینترنتی با همکاری وزارت خانه در این مرکز انجام می شود.
    صرامی در ادامه اظهار کرد : موارد مربوط به رده بندی و دسته بندی آثار نیز در این مرکز انجام می شود.
    وی فعالیت این مرکز را در حوزه حمایتی این گونه تشریح کرد : حمایت و توسعه پایگاه های اینترنتی و نرم افزارها از طریق خرید آثار ، عرضه در محیط های متنوع و فضاهای مناسب و فراهم کردن فرصتی برای معرفی آثار مفید در رسانه های مختلف از عملکردها و وظایف حمایتی این حوزه است.
    معاون مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت ارشاد در بحث فرهنگ سازی نیز به برگزاری جشنواره ها و نمایشگاه ها با موضوع رسانه دیجیتال اشاره کرد و گفت : علاوه بر نمایشگاه رسانه دیجیتال که به طور سالیانه در تهران برگزار می شود ، به طور پیوسته و در هر ماه یک نمایشگاه  معرفی آثار دیجیتال در استان ها تشکیل می شود.
    وی با اشاره به برگزاری این نمایشگاه های ماهانه که از نیمه دوم سال گذشته آغاز شده و تاکنون در 6 استان برپا شده است، افزود: در راستای فرصت سازی در استان ها و معرفی آثار مفید در زمینه رسانه دیجیتال و دسترسی آسان به این آثار ، نمایشگاه رسانه های دیجیتال را از روند سالانه در تهران به ماهانه و به سطح استان ها ، توسعه داده ایم، زمانی که طرفیت های استانی در کنار ظرفیت های ملی نمایش داده می شوند ، شکوفایی در حوزه رسانه دیجیتال افزایش می یابد.
    صرامی معرفی پایگاه ها و سایت های مفید و ارزشمند که نیازهای متنوع مردم را شامل شود از دیگر عملکردهای این واحد اعلام کرد و گفت : بخش دیگر فعالیت های این واحد حضور در نمایشگاه ها ، معرفی و حمایت از آثار برگزیده ایرانی و فراهم کردن فرصت های مناسب برای حضور ایرانیان در عرصه های بین المللی است .



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  سه شنبه 89/4/8ساعت  4:43 عصر  توسط ictpress.ir 
      نظرات دیگران()

     

    ICTPRESS - تا پایان زمانی که شما خواندن این مقاله را به پایان می رسانید دو نفر در آمریکا دچار سکته قلبی یا مغزی خواهند شد سکته سومین عامل مرگ و میر در آمریکا است و سالانه 130 هزار نفر به دلیل سکته در این کشور جان خود را از دست می دهند .
    به گزارش ICTPRESS به نقل از " ساینس دیلی " از میان افرادی که دچار سکته می شوند 80 درصد به دلیل ایجاد لخته خود در رگ هایشان دچار این حملات شده اند و چنانچه ظرف 3 ساعت این لخته خون ها برداشته نشود احتمال سکته دوچندان می شود .
     بنابراین متخصصان شرکت ابزار پزشکی Insera به تازگی موفق به تولید ابزاری موسوم به  SHELTER شده اند که می تواند با برداشتن لخته خون احتمال وقوع حملات مغزی و سکته های قلبی را کاهش دهد .
    این ابزار دارای دو بخش است .بخش اول که یک غلاف خارجی برای جمع آوری لخته های خون است و بخش دوم یک میله  داخلی است که شامل یک شبکه توری نیکل –تیتانیومی با ضخامت 5 دیامتر است که می تواند لخته خون را گرفته و از داخل رگ خارج کند .این میله SHELTER می تواند وارد محدوده قرارگیری لخته خون شده و همانند یک چتر باز شود و لخته خون را ببلعد.
    گفتنی است اگرچه تاکنون ابزارهای زیادی برای بلعیدن لخته های خون تولید شده اما از آنجا که  SHELTER حتیمی تواند لخته خون های درون نازک ترین مویرگ ها را نیز از بین ببرد می توان گفت که در مقایسه با دیگر ابزارهای تولید شده از این دست قوی تر عمل کرده و کارآمدتر است.



  • کلمات کلیدی : سکته
  • نوشته شده در  سه شنبه 89/4/1ساعت  3:26 عصر  توسط ictpress.ir 
      نظرات دیگران()


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    بستنی با طعم گوگل
    بسیاری از مردم صادق در دنیای دیجیتال دروغگو هستند
    تعداد کاربران Google Apps به 30 میلیون رسید
    نوآوری های سه بعدی در مرکز توجه نمایشگاه IBC 2010 آمستردام
    روبات مار که از درخت بالا می رود
    روابط عمومی ها نبض جامعه هستند
    ظرفیت 200 میلیارد دلاری در پروژه های ICT ایران
    برنامه های جدید گوگل منتشر شد
    چینی ها آیپد می سازند
    طراحی خودرویی برای نابینایان
    [عناوین آرشیوشده]