سفارش تبلیغ
صبا ویژن
وبلاگ پایگاه اطلاع رسانی تخصصی ICTPRESS.IR

 

ICTPRESS - در دنیای امروز تولید محتوای الکترونیکی مهمترین نماد توسعه کشورها به شمار می رود.

به گزارش ICTPRESS : در کشور ما با وجود پتانسیل 40 میلیونی بازار الکترونیکی ، این بازار با فقر قابل توجه در تولید محتوای الکترونیکی بومی مواجه است.

از نگاه کارشناسان تولید محتوای بومی می تواند در توسعه دولت الکترونیک بسیار موثر باشد، با این وجود ایران در این راستا حرکت قابل تاملی انجام نداده و از جایگاه امیدوارکننده ای در دنیا برخوردار نیست، اما پتانسیل خوبی در این حوزه در کشور وجود دارد و تاکنون نیز حرکت های اولیه بسیاری انجام شده است.

مهندس مرتضی متواضع ، کارشناس فناوری اطلاعات و مدیر دپارتمان محتوا و آموزش الکترونیکی مجتمع فنی تهران در گفت و گو با ictpress  درخصوص تولید محتوای الکترونیکی به زبان فارسی در ایران گفت : متاسفانه ما در کشور با فقر محتوای الکترونیکی فارسی از انواع مختلف مواجه هستیم.

به گفته وی مراکز متولی این امر در کشور برای توسعه بسترهای لازم در جهت رشد محتوای الکترونیکی فارسی تلاش کرده اند اما این حرکت ها کافی نیست.

وی در ادامه افزود : کاربران ایرانی به دلیل ضعف محتوایی، ناخواسته به محتوای الکترونیکی سایر زبان ها به خصوص انگلیسی مراجعه می کنند و در صورتی که به این زبان نیز تسلط کافی برای رفع نیازهای خود نداشته باشند ، از استفاده از این امکانات محروم می شوند.

متواضع با اشاره به تلاش ها و تحرکات مناسب برخی سایت های ایرانی در تولید محتوای الکترونیکی از جمله  ictpress ، گفت : مجتمع فنی تهران به عنوان متولی آموزش الکترونیکی در کشور ، به تولید محتوای الکترونیکی آموزش دهنده به زبان فارسی ، سازگار با پهنای باند و سرعت اینترنت کشور ، مشغول است.

وی ایجاد این سازگاری ها را مشکل و زمانبر دانست و گفت : در تولید محتوای آموزشی باید دقت شود تا بر اساس اصول نگارش ادبی ، آموزش صحیح و تعاملی باشد به طوری که یادگیرنده در پیشروی آموزش دخالت داشته باشد و تعاملی دو سویه برقرار شود.

متواضع با تاکید بر اینکه مجتمع فنی تهران در تولید محتوای آموزشی بومی در کشور حرف اول را می زند ، افزود : این مجتمع برای حفظ کیفیت محتوا تلاش کرده تا حجم اطلاعات را بر مبنای سرعت اینترنت ایران ، مناسب کند.

وی رسالت مجتمع فنی تهران را در پیاده سازی کلیه دروس این گروه در فضای مجازی اعلام کرد.

مدیر دپارتمان محتوا و آموزش الکترونیکی مجتمع فنی تهران در پاسخ به سوال ictpress  درخصوص ارایه راهکارهایی برای توسعه تولید محتوای بومی در کشور ، گفت : برای توسعه تولید محتوای الکترونیکی باید جایگاه و اهمیت این موضوع برای مسوولان و مراکز توزیع کننده دارایی کشور و نهادهای تصمیم گیرنده ، مشخص شود.

وی در ادامه گفت : در یک دوره زمانی تولید فولاد در هر کشوری شاخص توانمندی بود و امروزه به جرات می توان گفت تولید محتوای الکترونیکی در هر کشوری نماد توسعه است.

متواضع معتقد است محتوای الکترونیکی در هر کشور باید در حد نیاز کاربران تولید شود تا دولت بتواند به ارایه خدمات  الکترونیکی بپردازد.

وی تاکید کرد : تولید محتوای الکترونیکی از انواع مختلف در هر کشوری تعیین کننده جایگاه آن کشور در دنیاست.

به گفته مهندس متواضع در صورتی که وزارت ict  ، نهادهای مرتبط با فرهنگ و آموزش مثل وزارت آموزش و پرورش ، وزارت علوم و وزارت ارشاد حجمی از بودجه کشور را به این امر اختصاص دهند و حتی با فعالیت های اقتصادی در این حوزه درآمدزایی کنند ، این بازار با بیش از 40 میلیون متقاضی ، بستر مناسبی برای پیشرفت است.

وی در خاتمه تصریح کرد : با توجه به پتانسیل بالا و آماده ایران در این حوزه ،هرچه خوراک بیشتر و بهتری به این بازار تزریق شود ، رشد و رونق بیشتری نیز به دنبال دارد ، علاوه بر این نیروی 40 میلیون نفری می تواند در توسعه اقتصاد از طریق رونق بازار ict  بسیار مهم و تاثیر گذار باشد.



  • کلمات کلیدی : محتوای - الکترونیکی
  • نوشته شده در  چهارشنبه 89/3/26ساعت  3:19 عصر  توسط ictpress.ir 
      نظرات دیگران()

    ICTPRESS - مرجع و جستجوگر فارسی جس جو به مدت سه سال است که بر روی وب مشغول به فعالیت است.

     به گزارش  ICTPRESS ، جس جو به نشانی اینترنتی www.jasjoo.com بزرگترین مرجع فارسی زبانان است که در سال 1387 پس از ارائه یک نسخه آزمایشی برای اولین بار راه اندازی شد و فعالیت خود را در اینترنت آغاز کرد. این سایت سرویس های خود را در دسته بندی های سرگرمی، کتابخانه، امروز، سلامتی، خانواده و ابزارها به کاربران اینترنتی ارائه می دهد. علاوه بر این، جس جو، بزرگترین مرجع سایت ها و وبلاگ ها (وب دایرکتوری فارسی)  را در اختیار کاربران می گذارد.
    همچنین، جس جو در سرویس جستجو خود قابلیت جستجو روی وب، وب فارسی (سایت ها و وبلاگ های فارسی)، تصاویر، تصاویر فارسی و ... را به کاربران می دهد.
    مهمترین ویژگی جس جو در ارائه اطلاعات بخش های مختلف در این است که نوع و نحوه نمایش داده ها بسته به فرهنگ و نیاز ایرانی ها بومی سازی شده است.جس جو با امید افزایش کیفیت زندگی فارسی زبانان به ارائه سرویس های خود می پردازد و آماده دریافت پیشنهادات و نظرات شما می باشد. برای ارسال نظرات خود با ایمیل info@jasjoo.com تماس بگیرید.



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  یکشنبه 89/3/23ساعت  4:51 عصر  توسط ictpress.ir 
      نظرات دیگران()

    ICTPRESS - مجتمع فنی تهران در راستای توسعه آموزش الکترونیک اقدام به تولید نرم افزارهای مدیریت آموزش الکترونیک کرده است.

    مهندس مرتضی متواضع ، کارشناس فناوری اطلاعات و مدیر دپارتمان محتوا و آموزش الکترونیک مجتمع فنی تهران در گفت و گو با ICTPRESS با اشاره به راه اندازی دو دپارتمان آموزش و محتوای الکترونیک و شهروند الکترونیک در مجتمع فنی تهران گفت : دپارتمان شهروند الکترونیک به مدت 5 سال و دپارتمان آموزش الکترونیک به مدت دو سال است که در مجتمع فنی تهران راه اندازی شده است.
    به گفته وی براساس ساختار دپارتمان آموزش الکترونیک ، مجتمع فنی مجازی تهران ( EMFT ) راه اندازی شده است و کارشناسان مجتمع در حوزه آموزش دروس مجتمع را در وب سایت دپارتمان آموزش الکترونیک (ELEARNING ) ارایه می کنند.
    وی در توضیح بیشتر این مطلب افزود : مجتمع فنی تهران موظف است دوره های آموزشی را به تدریج در سایت آموزش الکترونیک به آدرس MFTLEARNING.COMمنتشر کند .
    مهندس متواضع به درس هایی که برای انتشار الکترونیکی دارای اولویت بیشتری هستند اشاره کرد و گفت : به تدریج آموزش های IT  مدیریت ، زبان و... در سایت آموزش الکترونیک مجتمع فنی تهران قرار می گیرد.
    این کارشناس فناوری اطلاعات با شاره به تکمیل زیرساختها برای راه اندازی آموزش الکترونیک در مجتمع فنی تهران ، گفت : برای راه اندازی دپارتمان آموزش الکترونیک ، نرم افزارهای مورد نیاز در مجتمع فنی تولید شد.
    وی به تولید نرم افزار مدیریت آموزش الکترونیکی (LMS ) در مجتمع فنی اشاره کرد و افزود : این نرم افزار اختصاصی بر روی سایت MFTLEARNING  نصب شده است تا مناسبات آموزشی را در اینترنت مدیریت کند.
    متواضع در خاتمه از تولید محتوای الکترونیکی در برخی درس ها توسط مجتمع فنی تهران به خبرنگار  ICTPRESS خبر داد و افزود : این مجتمع در حال حاضر اجرای دورهآموزش الکترونیک را آغاز کرده است.



  • کلمات کلیدی : مجتمع فنی تهران
  • نوشته شده در  یکشنبه 89/3/23ساعت  4:43 عصر  توسط ictpress.ir 
      نظرات دیگران()

    ICTPRESS - یک کارشناس فناوری اطلاعات با بیان اینکه بهترین راه کاهش ترافیک تهران و دیگر کلان شهرها راه‌‏اندازی سیستم IT در کشور است گفت: می توان گفت در حدود 90 درصد سفرهای درون شهری برای انجام کارهای اداری است که با این کار در وقت و هزینه صرفه‌جویی می‌شود.

    رضا اسدی یک کارشناس فناوری اطلاعات در گفت‌و‌گو با خبرنگار ICTPRESS اظهار کرد: راه‌‏اندازی سیستم IT‏ برای کنترل و کاهش ترافیک بحث هزاره سوم است و می توان گفت که بیشتر پست مدرنیست‌‏ها روی این سیستم تاکید دارند که ایجاد شبکه IT درکلان شهرها ترافیک و مسافرت‌‏های درون شهری را 90 درصد کاهش می‌‏دهد.
    وی افزود: اگر قسمتی از هزینه‌‏های مربوط به ترافیک،هزینه‌‏های درمان، ناراحتی‌‏های اعصاب و مواردی از این قبیل را صرف راه‌‏اندازی فناوری اطلاعات و سیستم‌های نوین در همه حوزه‌ها و از جمله حمل ونقل ‏ کنیم  می‌‏توانیم ترافیک را تا حد خوبی کاهش دهیم.
    این کارشناس با تاکید بر اینکه راه‌‏اندازی سیستم IT  تنها راه کاهش ترافیک است ابراز داشت: مردم می‌‏توانند با استفاده از شبکه IT تمام کارهای اداری خود را در منزل یا محل کار انجام دهند و نیازی به استفاده از وسایل نقلیه نداشته باشند .

     




  • کلمات کلیدی : ترافیک
  • نوشته شده در  یکشنبه 89/3/16ساعت  5:27 عصر  توسط ictpress.ir 
      نظرات دیگران()

     

    ICTPRESS - شرکت ایسر به تازگی کتاب خوان های الکتریکی فوق باریک و فوق سبک به بازار جهانی عرضه کرده که دارای صفحه نمایش 6 اینچی بوده و می تواند بیش از 1000 جلد کتاب را در حافظه داخلی 2 گیگابایتی خود ذخیره کند .
    به گزارش ICTPRESS به نقل از " گیزمگ"، این کتاب خوان علاوه بر خدمات وایرلس ، دسترسی به کتابخانه محتواهای الکترونیک ، صفحه کلید QWERTY ، و یک صفحه نمایش 6 اینچی دارای حافظه 2 گیگابایتی با قابلیت افزودن حافظه های "ماکرو اس دی "است .
    گزارشها حاکی است این کتاب خوان که LumiRead تا پایان سال جاری وارد بازارهای آمریکا ، آلمان و چین خواهد شد و پس از آن  با قابلیت درک زبانهای فرانسوی و ایتالیایی وارد بازار این کشورها نیز خواهد شد .
    علاوه بر قابلیت وای فای  و ارتباطات 3G این کتاب خوان دارای قابلیت clear.fi solution مخصوص ایسر است که به ابزارهای مختلف فرصت ایجاد ارتباط به صورت وایرلس می دهد.  
    گفتنی است؛ متخصصان شرکت ایسر معتقدند باتوجه به سبکی و باریکی این کتاب خوان انتظار می رود که پس از عرضه این محصول با استقبال خوبی از سوی بازار روبرو شود.

     


     



  • کلمات کلیدی : محتواهای الکترونیک
  • نوشته شده در  سه شنبه 89/3/11ساعت  6:6 عصر  توسط ictpress.ir 
      نظرات دیگران()

    ICTPRESS- هر از گاهی در حوزه آموزش الکترونیکی، ارتباطات الکترونیکی دانشجویان کلاس مجازی با مشکل مواجه می‌شود، فراهم بودن زیرساخت‌های ارتباطی مناسب و مداوم، لازمه آموزش الکترونیکی است.

    به گزارش خبرنگار ICTPRESS با توجه به این که در کشورمان به موضوع آموزش الکترونیکی و مجازی تاکید می‌کنیم و قصد توسعه آن را داریم باید مدیریت مناسبی برای ارائه زیرساخت‌ها نیز صورت گیرد که پهنای باند مناسب و کافی و اینترنتی با سرعت مناسب است که به نظر می رسد در این زمینه در کشور باید تلاش مضاعفی صورت گیرد و باید گفت هر تغییر و تحولی در زیرساخت ارتباطی کشور فضای آموزش الکترونیکی کشوررا تحت الشعاع قرار داده و با مشکل مواجه می‌کند.
    ناصر مزینی، رئیس دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه علم وصنعت  گفت: دسترسی به منابع علمی که در واقع ابزار ضروری برای کارهای علمی و پژوهشی است از طریق اینترنت انجام می‌شود و این موضوع و اینترنت چالش جدی است که ما در مقاطع مختلف به صورت جدی با آن مواجه هستیم.
    رئیس دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه علم وصنعت با تاکید بر این‌که براساس ارتباطات آنلاین کلاس مجازی تشکیل می‌شود و باید صدای استاد، دست نوشته‌های او و دیگر موارد به موقع و به خوبی در اختیار دانشجو قرار بگیرد گفت: متاسفانه بحث ارتباطات و کندی یا قطعی آن این موضوع را با چالش روبرو کرده و موارد و موضوعات به خوبی در اختیار دانشجو قرار نمی‌گیرد و در نتیجه کیفیت این نوع آموزش متاثر می‌شود.
    مزینی  اظهار داشت : در دانشکده سعی کردیم برخی کلاس ها را به صورت اینترنتی و برخی امتحان‌ها را به صورت الکترونیکی برگزار کنیم  و با توجه به اینکه در برگزاری امتحانات الکترونیکی دانشجو در فاصله مدت زمانی مشخص باید حجمی از اطلاعات رادریافت و یا ارسال کند بنابراین در این گونه مواقع با مشکل مواجه می‌شود.



  • کلمات کلیدی : ارتباطات الکترونیکی
  • نوشته شده در  دوشنبه 89/3/10ساعت  6:26 عصر  توسط ictpress.ir 
      نظرات دیگران()

     

    کارت های IN شرکت مخابرات استان تهران از طریق پورتال شرکت به فروش می‌رسد که این کارتها در حال حاضر برای ارتباطات صوتی مورد استفاده دارد.

    به گزارش خبرنگار ICTPRESS ، متقاضیان می توانند پس از ورود به پورتال شرکت موضوع فروش اینترنتی در بالای صفحه را انتخاب و سپس روی گزینه فروش و پیگیری کارت اعتباری IN کلیک کنند. در صفحه ای که بعد از این پیش روی خود دارند نحوه خرید این کارت به تفصیل توضیح داده شده است.
    گفتنی است؛ سریال کارت یک عدد 11 رقمی بوده و برای مشترک حاوی اطلاعات خاصی نیست و تنها برای شرکت مخابرات استان تهران برای جوابگویی به مشکلات مشترک اهمیت دارد. شماره کارت یک عدد هشت رقمی و رمز عبور یک عدد 4 رقمی است؛ استفاده از کارت های IN شرکت مخابرات استان تهران برای تماس با تلفن های ثابت درون و برون شهری و نیز تلفن همراه مورد استفاده دارد و فعلا به منظور تماس با خارج از کشور کارایی ندارد.
    پس از دریافت رمز عبور در صورتی که سه مرتبه رمز عبور اشتباه وارد شود، ID به مدت 24 ساعت غیر فعال خواهد شد. همچنین شماره کارت و رمز عبور در صورت استفاده تا 3 ماه پس از اولین تماس و در صورت عدم استفاده تا تاریخی که هنگام خرید نمایش داده می شود اعتبار دارد.



  • کلمات کلیدی : شرکت مخابرات
  • نوشته شده در  یکشنبه 89/3/9ساعت  3:53 عصر  توسط ictpress.ir 
      نظرات دیگران()

     

    ICTPRESS - در مراسمی که از سوی دوستداران روبات ها برگزار شد 11 روبات با حمل پرچم و تکان دادن دست هایشان برای حضار از شرکت رباتیک Willow Garage فارغ التحصیل شدند .
    به گزارش ICTPRESS به نقل از " WIRED.COM"، این روبات ها که هر یک 300 هزار دلار ارزش گذاری شده اند قرار است پس از این مراسم فارغ التحصیلی با 11 گروه تحقیقاتی که در ماه ژانویه درخواست خود را به شرکت Willow Garage تقدیم داشته اند فعالیت تحقیقاتی خود را آغاز کنند .
    گزارش ها حاکی است "اسکات حسن " موسس این شرکت رباتیک در مراسم فارغ التحصیلی این روبات ها گفت : روبات ها می توانند نقش بسیار موثری در اقتصاد بازی کنند. آنها می توانند زندگی بشری را با تغییرات شگرف رو به رو ساخته و زندگی بشری را متحول سازند .
    از جمله فعالیت هایی که این روباتها می توانند انجام دهند می توان به تا کردن حوله ها و شستن لباسها ، بازکردن در خشک کن و یخچال ، برداشتن اجسام و پخش کردن آنها بر روی زمین و داشتن ادراک تصاویر سه بعدی برای چیدن میز و خالی کردن ماشین لباس ظرفشویی ، اشاره کرد .
    طبق گفته متخصصان این شرکت روبات های فارغ التحصیل شده که سری PR2 نام دارند به محققان در تست ایده ها و نظریات بدیع شان کمک کرده و به آنها اجازه می دهد نظراتشان را اجرا کنند .
    گفتنی است؛ شرکت رباتیک Willow Garage در سال 2006 فعالیت رباتیک خود را با ایده ایجاد پلتفورم نرم افزاری منبع باز رباتیک آغاز کرده است .گرچه بخش سخت افزاری روبات ها منبع باز نیست اما شرکت برنامه منبع بازی تدارک دیده که برای راه اندازی روبات ها مورد استفاده قرار می گیرد .



  • کلمات کلیدی : روبات
  • نوشته شده در  شنبه 89/3/8ساعت  4:55 عصر  توسط ictpress.ir 
      نظرات دیگران()


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    بستنی با طعم گوگل
    بسیاری از مردم صادق در دنیای دیجیتال دروغگو هستند
    تعداد کاربران Google Apps به 30 میلیون رسید
    نوآوری های سه بعدی در مرکز توجه نمایشگاه IBC 2010 آمستردام
    روبات مار که از درخت بالا می رود
    روابط عمومی ها نبض جامعه هستند
    ظرفیت 200 میلیارد دلاری در پروژه های ICT ایران
    برنامه های جدید گوگل منتشر شد
    چینی ها آیپد می سازند
    طراحی خودرویی برای نابینایان
    [عناوین آرشیوشده]