سفارش تبلیغ
صبا ویژن
وبلاگ پایگاه اطلاع رسانی تخصصی ICTPRESS.IR

 

ICTPRESS - فدراسیون نابینایان ملی آمریکا تحت همکاری با شرکت "ویرجینیا تک" در تلاشند که تا سال آینده خودرویی طراحی و تولید کنند که یک فرد نابینا هم بتواند به راحتی با آن رانندگی کند .

به گزارش ICTPRESS به نقل از " اسوشیتدپرس"، در این خودروها قرار است فناوری هایی موسوم به" تعامل غیر بصری" یا " nonvisual interfaces" به کار گرفته شود که در آن از سنسورهایی استفاده شده که اطلاعات محیط اطراف مثلا اینکه فرد و یا خودرویی در نزدیکی خودرو در حال حرکت است را به راننده نابینا منتقل می کند.
بر اساس این مقاله ، رانندگی برای نابینایان همواره امری محال تلقی شده اما محققان امیدوارند با اجرای پروژه ای که می تواند انقلابی در حرکت ایجاد کرده و محدودیت های حرکتی را کاهش دهد به نابینایان در حرکت کمک کند .
از دیگر فناوری های مورد استفاده در این خودروها DriveGrip است که یک فناوری مبتنی بر تعامل غیر بصری است و در آن از دستکش هایی با موتور ویبره  دار در قسمت بند انگشت ها استفاده می شود . این موتورها زمانی که راننده نابینا باید بپیچد لرزشی به بند انگشت دست فرد نابینا وارد می آورند .
گفتنی است؛ تاکنون فدراسیون ملی نابینایان آمریکا بسیارتحت تاثیر طرح ارائه شده از سوی متخصصان قرار گرفته اند و قرار است این طرح تا ماه ژانویه سال آینده بر روی فوردهای اسپورت مدل "اسکیپ " پیاده شود .



  • کلمات کلیدی : نابینایان
  • نوشته شده در  یکشنبه 89/4/13ساعت  4:21 عصر  توسط ictpress.ir 
      نظرات دیگران()


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    بستنی با طعم گوگل
    بسیاری از مردم صادق در دنیای دیجیتال دروغگو هستند
    تعداد کاربران Google Apps به 30 میلیون رسید
    نوآوری های سه بعدی در مرکز توجه نمایشگاه IBC 2010 آمستردام
    روبات مار که از درخت بالا می رود
    روابط عمومی ها نبض جامعه هستند
    ظرفیت 200 میلیارد دلاری در پروژه های ICT ایران
    برنامه های جدید گوگل منتشر شد
    چینی ها آیپد می سازند
    طراحی خودرویی برای نابینایان
    [عناوین آرشیوشده]