سفارش تبلیغ
صبا ویژن
وبلاگ پایگاه اطلاع رسانی تخصصی ICTPRESS.IR

ICTPRESS - گاهی اوقات ما به عنوان انسان، توانایی خود در خواندن علامت ها ، مجلات ، کتاب ها ، منوها و کتابچه های راهنما را نادیده می گیریم.اما بررسی های انجام شده نشان می دهد که تنها در کشوری همچون آمریکا برای 55 درصد افرادی که با مشکلات یادگیری یا "دایلکسیا" مواجه اند، ارتباط با جهان از طریق متن نوشته شده بسیار مشکل است که البته دنیای فناوری برای این مشکل هم چاره ای اندیشیده است.
به گزارش ICTPRESS به نقل از "گیزمگ" ، شرکت اینتل برای حل این مشکل یک ابزار الکترونیکی در اندازه یک کتابچه طراحی کرده که ظاهری شبیه یک کتاب خوان الکترونیکی دارد که این ابزار می تواند کلمات را به فرمت دیجیتالی تبدیل کرده و سپس آنها برای کاربر بلند بلند بخواند.
این ابزار که  The Intel Readerنام دارد با پردازنده اتمی اینتل کار می کند و دارای یک دوربین داخلی است که مطالب پرینت شده را دریافت کرده و آنها را به فرمت دیجیتالی ترجمه می کند و سپس مطالب را با صداهای متفاوت زن و مرد می خواند.
این ابزار به گونه ای طراحی شده که سرعت آن می تواند تا 250 کلمه در دقیقه بالا و یا پایین آورده شود.بدین ترتیب با استفاده از این دستگاه افرادی که قدرت دریافت مطالب از طریق متن نوشته شده را ندارند، می توانند از این طریق با صورت صوتی مطالب را دریافت کنند.

 

 



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  یکشنبه 88/8/24ساعت  5:47 عصر  توسط ictpress.ir 
      نظرات دیگران()

    ICTPRESS - شرکت NEC ژاپن به تازگی برنامه نرم افزاری جدیدی نوشته که تحت آن می توان میزان مصرف انرژی رایانه های شخصی را مطابق با الگوی فعالیت کاربر ، کنترل کرد .

    به گزارش ICTPRESS به نقل از " نیو ساینتیست"، این نرم افزار که قرار است از ماه دسامبر سال جاری وارد بازار شود با کاهش میزان مصرف انرژی رایانه های شخصی از میزان تولید گازهای گلخانه ای به طرز چشمگیری خواهد کاست .
    این برنامه نرم افزاری می تواند نحوه مصرف رایانه از سوی کاربر به خصوص در ادارات بزرگ  را طی یک دوره سه ماهه مورد ارزیابی قرار داده  که این کار با استفاده از پیگیری نحوه استفاده از صفحه کلید و موس صورت می گیرد . این برنامه همچنین زمانی که کاربر در طول روز از رایانه استفاده نمی کند از جمله زمانی که جلسه دارد و یا با ارباب رجوع در حال صحبت است را مورد ارزیابی قرار می دهد . پس از این که این حرکات مورد ارزیابی قرار گرفت برنامه نرم افزاری می تواند رایانه را در زمان هایی که کاربر به آن نیاز ندارد وارد حالت استندبای کند .
    گفتنی است؛ شرکت NEC بر این اعتقاد است که استفاده از این برنامه نرم افزاری زمینه را برای کاهش 20 درصدی میزان مصرف انرژی در اداره ها فراهم خواهد کرد .  

     



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  یکشنبه 88/8/17ساعت  10:52 صبح  توسط ictpress.ir 
      نظرات دیگران()

     

     

    ICTPRESS - تمامی شرکت های سازنده روبات های انسانی می توانند در نخستین المپیک روبات های انسان نما که قرار است ماه ژوئن سال آینده به میزبانی کشور چین در شهر "هاربین " برگزار شود، شرکت کنند .

    به گزارش ICTPRESS به نقل از " شینهوا"، بیش از 100 دانشگاه از 20 کشور جهان قرار است روبات های انسان نمای خود را برای رقابت در 16 رویداد در 5 مرحله از جمله مسابقه دو و میدانی ، مبارزات رزمی ، حرکات موزون و همچنین امور داخلی از جمله تمیز کردن و مراقبت های بهداشتی ، به این کشور فرستاده و در این المپیک شرکت دهند .
    به رغم دیگر رقابت های روبوتیک که هم روبات های انسانی و هم روبات های چرخ دار اجازه شرکت دارند، در این سری رقابت های المپیک  تنها روبات های انسان نما که خصوصیات ظاهری شبیه انسان دارند و و بر روی دو پا راه می روند ، حق شرکت دارند .
    گفتنی است ؛ هنوز تاریخ دقیقی برای این رقابت ها اعلام نشده اما هدف از برگزاری این سری مسابقات ارزیابی میزان هوش و دانایی روبات های انسان نما در عصر حاضر اعلام شده است .

     



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  شنبه 88/8/16ساعت  3:37 عصر  توسط ictpress.ir 
      نظرات دیگران()

     

    ICTPRESS - انسان همواره در تلاش است تا به دنیای ناشناخته فضا دست یافته و اطلاعاتی در خصوص موجودات دیگر در دیگر کرات آسمانی اطلاعاتی کسب کند.

    اما انسان با تمام قدرتش دارای ضعف هایی است که دستیابی به این اطلاعات برایش با موانع زیادی روبرو است .اما اکنون دانشمندان درتلاشند تا به جای انسان روبات ها را روانه فضا کنند تا به کشف دنیای فراتر از زمین بپردازند .
    به گزارش ICTPRESS، به نقل از " نیوساینتیست" ، طبق گفته " ولفانگ فیلیک" مدیر موسسه فناوری های کالیفرنیا (Caltech) در آینده نزدیک سفینه های روبوتیک و ماهواره ها که حامل روبات ها هستند به سوی آسمان خواهند رفت و این روبات ها  خواهند بود که به اکتشافات فضایی خواهند پرداخت.
    وی افزود: در حال حاضر هم از روبات ها در انجام عملیات های فضایی استفاده می شود اما این روبات ها از زمین کنترل می شوند و این شیوه ای است که به زودی تغییر خواهد کرد و روبات ها به خودی خود عملیات های فضایی را اجرایی خواهند کرد .
    این محقق به همراه یک گروه تحقیقاتی دیگر در تلاش برای تولید نرم افزاری است که با استفاده از آن روبات ها می توانند به طور مستقل و به عنوان بخشی از گروه فعالیت های اکتشافاتی فضایی را بر عهده گیرند .
    وی تصریح کرد : در آینده روبات ها گوش ، چشم ، دست و پای انسان در فضا خواهند بود و می توانند بدون نیاز به کمک انسانها به محیط اطرافشان پاسخ گفته و جهان ناشناخته را درک و کشف کنند.

     



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  یکشنبه 88/8/10ساعت  7:0 عصر  توسط ictpress.ir 
      نظرات دیگران()

     

    ICTPRESS - نهمین نشست جهانی رگولاتورها (GSR) از نهم تا دوازدهم ماه نوامبر سال جاری (18 تا 21 آبانماه )در بیروت پایتخت لبنان برگزار خواهد شد .

    به گزارش ICTPRESS به نقل از " گالف نیوز"، طبق  گفته مقامات اتحادیه رگولاتوری ارتباطات دوربرد در بیروت (TRA) انتخاب شهر بیروت به عنوان محل برگزاری این نشست سالانه که از اهمیت زیادی در دنیای ارتباطات جهانی برخوردار است نه تنها به لبنان در ارتقاء جایگاه خود در بازار ارتباطات مخابراتی منطقه کمک می کند بلکه زمینه را برای جذب سرمایه گذاران خارجی و رونق هر چه بیشتر این بازار در داخل کشور لبنان فراهم خواهد آورد .
    گزارش ها حاکی است طی نشست سال جاری مشکلات پیش روی رگولاتورها در دنیای امروز و تاثیر بحران مالی جهان بر مسئله رگولاتوری مورد بررسی قرار خواهد گرفت .
    این نشست فرصتی است تا شرکت های رگولاتوری شرکت کننده راه های جدیدی برای برقراری ارتباط با یکدیگر بیابند و در خصوص مشکلات کنونی شرکت های رگولاتوری  از جمله هماهنگ سازی فرکانس های رادیویی ، ICT سازگار با محیط زیست( سبز) و سرویس ها و خدمات جهانی با یکدیگر به بحث و تبادل نظر بپردازند .

     

     



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  شنبه 88/8/9ساعت  5:33 عصر  توسط ictpress.ir 
      نظرات دیگران()

     

    ICTPRESS - پنجمین همایش روابط عمومی الکترونیک، اردیبهشت ماه سال 89 و همزمان با گرامیداشت روز روابط عمومی در تقویم رسمی کشور برگزار خواهد شد.

    به گزارش ICTPRESS  به نقل از دبیرخانه دایمی همایش روابط عمومی الکترونیک ، به همین مناسبت این دبیر خانه با صدور اطلاعیه ای از استادان ? مدیران و کارشناسان  روابط عمومی و فناوری های اطلاعات و ارتباطات ?درخواست کرد نقطه نظرات خود را پیرامون مهم ترین موضوعات و تحولات حوزه "روابط عمومی الکترونیک" که بحث و بررسی پیرامون آنها می تواند افق های روشن تری را پیش روی روابط عمومی ها قرار دهد به این دبیرخانه ارسال کنند.
    در این همایش آخرین تحولات و تأثیرات فناوریهای اطلاعات و ارتباطات بر کارکردهای روابط عمومی ها بررسی و در ضمن آن از استاد پیشگام روابط عمومی الکترونیک و مقاله نویسان برتر این حوزه تجلیل بعمل می آید.
    این اطلاعیه در حالی منتشر می شود که فرآیند اجرایی پنجمین همایش روابط عمومی الکترونیک از تیر ماه سال جاری آغاز شده است.بر این اساس مقرر شده است پس از مشورت با اعضای کمیته علمی پنجمین همایش روابط عمومی الکترونیک به پیشنهادات برتر ، جوایزی اختصاص یابد.
    علاقمندان می توانند پیشنهادات خود را از طریق ایمیل info@eprcenter.ir و یا amirtaghipour@hotmail.com به دبیرخانه و یا دبیر همایش ارسال کنند.
    پیش از این از پروفسور کاظم معتمد نژاد به عنوان پدر علوم ارتباطات ایران ،دکتر یونس شکرخواه ، دکتر سعید رضا عاملی و دکتر شهیندخت خوارزمی به عنوان اساتید پیشگام تجلیل شده است.

     



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  شنبه 88/8/9ساعت  5:7 عصر  توسط ictpress.ir 
      نظرات دیگران()

     

     

    ICTPRESS - در سال 85 حدود 79 پرونده در مورد جرایم رایانه‌یی به سیستم آگاهی کشور وارد شد که این آمار در سال 86 به 98 پرونده، در سال 87، 128 پرونده و در شش ماه اخیر به 111 پرونده رسید که می‌توان گفت هر سال 30 درصد میزان ورودی پرونده به آگاهی در این حوزه افزایش داشته و تقریبا در این شش ماه اخیر، به اندازه 12 ماه سال گذشته است که نشان می‌دهد پرونده‌های این حوزه رو به افزایش است.
    به گزارش خبرنگار ICTPRESS سرهنگ مهرداد امیدی - معاون مبارزه با جرایم خاص رایانه‌یی پلیس آگاهی ناجا - با بیان این مطلب اظهار کرد: وظیفه‌ اصلی پلیس آگاهی نیروی انتظامی کشف جرم است و دامنه جرایم نیز زیاد است و شامل جرایم جنایی، سرقت، جعل و کلاهبرداری، قاچاق کالا و ارز، جرایم اقتصادی و رایانه‌یی است.
    وی با بیان این که این بخش از سال 81 راه‌اندازی شده است گفت: در ابتدا این موضوع که چه جرمی رایانه‌یی محسوب می‌شود، محل بحث بوده و موضوع مورد بررسی بود و ما بررسی پرونده‌هایی را آغاز کردیم که به نوعی به مساله رایانه و شبکه ارتباط داشته باشند.
    او که در گردهمایی فعالان حوزه میزبانی وب، ثبت دامنه و مراکز خدمات داده سخن می‌گفت، تاکید کرد: البته این حجم واقعی جرایم نیست بلکه حجم پرونده‌هایی است که در این رابطه تشکیل می‌شود زیرا خیلی از جرایم به دلایل مختلفی به مرحله تشکیل پرونده نمی‌رسند.
    امیدی با بیان اینکه 33 درصد پرونده‌ها در رابطه با موضوع دسترسی غیرمجاز به سیستم‌ها و داده‌های رایانه‌یی است گفت: بخشی از آن دسترسی‌های غیرمجاز در حوزه کارهای بانکی است و 30 درصد پروانه‌ها با موضوع هتک حیثیت افراد و نشر اکاذیب، 16 درصد پرونده‌ها با موضوع کلاهبرداری‌های اینترنت یا برنامه ‌نوشتن و فریب سیستم، 6 درصد بحث تخریب و اختلال در داده‌های سیستم و 5 درصد تکثیر غیرمجاز نرم‌افزارها بوده است.
    معاون مبارزه با جرایم خاص رایانه‌یی پلیس آگاهی ناجا اظهار کرد: 95 درصد متهمان این حوزه آقایان هستند و بیش‌ترین متهمان در گروه سنی 18 تا 35 سال هستند که بیش‌ترین آشنایی با سیستم را داشته‌اند.
    وی با بیان این که این جرم خصوصیات متفاوتی دارد و کشف آن بسیار سخت است، گفت: ما فاقد مرز جغرافیایی هستیم که این موضوع بسیار مورد توجه است و از طرفی تعریف جرایم متفاوت است.
    این کارشناس با بیان این که بعد از حدود هشت سال قانون جرایم رایانه‌یی تصویب و در مردادماه سال جاری ابلاغ شد گفت: در این قانون باید و نبایدهایی عنوان شده و فکر می‌کنم واجب است همه به طور دقیق و چندین بار آن را مطالعه کنند و برای اشخاص حقوقی که با سرویس‌های فناوری اطلاعات ارتباط دارند، یکسری الزاماتی پیش‌بینی شده است.
    وی با بیان این که برای کسانی که در محیط وب خدماتی ارائه می‌دهند، اهمیت و ارزش خاصی قائلیم گفت: معتقدیم در حال حاضر سه بخش می‌توانند به ما در کشف جرم و پیشگیری آن کمک کنند؛ اول مقامات محترم قضایی هستند که وظیفه تعقیب جرم را دارند و دوم پلیس است که به عنوان ضابط، وظیفه کشف و پیگیری جرم را دارد و سوم مراکزی هستند که خدمات دسترسی به اینترنت و میزبانی محتوا را برعهده دارند و این سه بخش باید در بسیاری از انواع جرایم همکاری کنند تا نتیجه مثبتی حاصل شود.
    معاون مبارزه با جرایم خاص رایانه‌یی پلیس آگاهی ناجا ادامه داد: زمانی که این تشکیلات در کشور شکل گرفت، با محدودیت قوانین و مقررات مواجه بودیم و خیلی از ISPها یا جاهایی که کار هاستینگ را انجام می‌دادند، نمی‌توانستند نیاز ما را برآورده کنند زیرا محدودیت قانون وجود داشت. بنابراین لازم بود در قانون پیش‌بینی شود که در این فضا دلایل و شواهد متفاوت بوده و خیلی مادی نیست که بتوانیم آن را لمس کرده و متوجه شویم.
    او گفت: در بسیاری از جرایم نیاز داریم که ببینیم آدرس IT در چه تاریخ، مکان و چه ساعتی، در اختیار چه کسی بوده که این بسیار به کشف جرم و تشخیص آن کمک می‌کند زیرا جعل هویت کار خیلی دشواری نیست و می‌توان هویت و آدرس جعلی داد. اما شماره تلفنی که به یک ISP وصل شده و از طریق آن ISP خدمات می‌دهد را نمی‌توان جعل کرد؛ بنابراین برای کشف دقیق جرم به آن اطلاعات نیاز داریم.
    امیدی اظهار کرد: به اعتقاد من ISPها و یا شرکت‌هایی که خدمات میزبانی می‌دهند، در پیشگیری و آگاهی‌رسانی به مردم خیلی می‌توانند به ما کمک کنند و وجود سازمان نظام صنفی رایانه‌یی و با تشکیل کارگروهی که پیشنهاد کردند و تداوم این کانال ارتباطی بسیاری از مسائل و مشکلات در این زمینه حل خواهد شد.
    معاون مبارزه با جرایم خاص رایانه‌یی پلیس آگاهی ناجا در پایان تاکید کرد: ما به‌عنوان پلیس ارتباطمان باید با ISPها ودیتاسنترها بیش‌تر شده و ساز‌وکارهایی در این زمینه تعریف شود.
     

     



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  پنج شنبه 88/8/7ساعت  2:39 عصر  توسط ictpress.ir 
      نظرات دیگران()

    ICTPRESS - شرکت SunCore که تنها 5 سال است فعالیت خود را در دنیای تکنولوژی آغاز کرده، به تازگی شارژرهایی روانه بازار کرده که با جذب هر نوع نور از نور خورشید گرفته تا نور لامپ می تواند ابزار الکترونیکی از جمله گوشی تلفن همراه را شارژ کند .

    به گزارش ICTPRESS به نقل از " تی جی دیلی" ، طبق گفته " استیو بریمر" مدیر اجرایی شرکت SunCoreاین سیستم ها می تواند تمامی انواع نورهای موجود در یک طیف نوری از فرابنفش گرفته تا مادون قرمز را دریافت کند و به اندازه ای کارآمد است که می تواند در یک اتاق معمولی هم گوشی تلفن همراه را شارژ کند .
    گزارش ها حاکی است؛ فرد کاربر می تواند از طریق محل اتصال یو اس بی ، گوشی تلفن همراه خود را به این دستگاه شارژر متصل کند .
    گفتنی است؛ تحت قراردادی که با شرکت "چاینا موبایل" بسته شده کاربران میلیاردی تلفن همراه در چین نخستین گروه هایی هستند که این شارژر نوری را دریافت و استفاده خواهند کرد .



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  سه شنبه 88/8/5ساعت  3:21 عصر  توسط ictpress.ir 
      نظرات دیگران()

    ICTPRESS - سازمان فضایی آمریکا ( ناسا ) اعلام کرد که نرم افزار مجانی ناسا که به منظور اطلاع رسانی از آخرین رویدادهای فضایی این سازمان طراحی شده از این پس بر روی گوشی های نسل سوم هوشمند آیفون ودستگاههای پخش موسیقی آیپاد نصب خواهد شد .

    به گزارش ICTPRESS به نقل از " تی جی دیلی" ، از هم اکنون کاربران می توانند از فروشگاه آنلاین اپل این نرم افزار فضایی را به صورت مجانی دانلود کرده و با استفاده از آن اطلاعات گسترده  ویدئویی و تصویری در مورد فعالیت ها و ماموریت های فضایی ناسا دریافت کنند .
    طبق گفته مقامات سازمان ناسا اطلاع رسانی گسترده و در دسترس عموم قرار دادن این اطلاعات از جمله اهداف اصلی سازمان ناسا است و این ابزار جدید به کاربران شرکت اپل که سطح گسترده ای از جامعه جهانی را در بر می گیرند اجازه می دهد در اسرع وقت و با بالاترین سرعت ممکن اطلاعات فضایی ناسا را دریافت کنند .
    گفتنی است؛ با استفاده از این ابزار کاربران می توانند  در جریان شماره معکوس پروژه های ناسا قرار گیرند و همچنین عکس های روز فضایی سازمان ناسا را نیز دریافت کنند .


     



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  دوشنبه 88/8/4ساعت  2:48 عصر  توسط ictpress.ir 
      نظرات دیگران()

     

    ICTPRESS - دانشمندان آمریکایی به تازگی با استفاده از فناوری نانو موفق به ساخت نوعی ماده جدید شده اند که امکان ساخت تراشه های حافضه ای چند ترابایتی را فراهم می کند .

    به گزارش ICTPRESS به نقل از " تی جی دیلی" ، با مقداری دستکاری در سطح نانویی ، دانشمندان دانشگاه کارولینای شمالی ماده جدیدی ساخته اند که امکان ساخت تراشه های حافظه ای چند ترابایتی  به اندازه ناخن انگشت انسان را فراهم کرده  است . همچنین  با استفاده از این ماده جدید می توان سوخت های کارآمدتر برای خودرو ها و نیمه هایی های با پرکنش پایین گرما  نیز تهیه کرد.
    گزارش ها حاکی است؛ متخصصان برای ساخت این ماده جدید فلز نیکل را به اکسید منیزیم  افزوده  و این ماده را به دست آورده اند . طبق گفته این متخصصان با تغییر برخی پارامترها  این ماده تغییرات مغناطیسی از جمله فرومغناطیس و پارامغناطیس از خود بروز می دهد .
    این ماده که Ni-MgO نام گذاری شده حاوی دسته هایی از اتم نیکل است که به اندازه 10 نانومتر مربع بوده  و  این ابعاد یک دهم فضایی را که  در تکنیک های استاندارد امروزی در نظر گرفته می شود  مورد استفاده قرار می دهند .
    گفتنی است؛  این کاهش ابعاد نقش بسیار مهمی در ساخت تراشه های حافظه ای بزرگتر و با ظرفیت تر ایفا می کند.

     

     



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  دوشنبه 88/8/4ساعت  2:30 عصر  توسط ictpress.ir 
      نظرات دیگران()

       1   2      >

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    بستنی با طعم گوگل
    بسیاری از مردم صادق در دنیای دیجیتال دروغگو هستند
    تعداد کاربران Google Apps به 30 میلیون رسید
    نوآوری های سه بعدی در مرکز توجه نمایشگاه IBC 2010 آمستردام
    روبات مار که از درخت بالا می رود
    روابط عمومی ها نبض جامعه هستند
    ظرفیت 200 میلیارد دلاری در پروژه های ICT ایران
    برنامه های جدید گوگل منتشر شد
    چینی ها آیپد می سازند
    طراحی خودرویی برای نابینایان
    [عناوین آرشیوشده]