سفارش تبلیغ
صبا ویژن
وبلاگ پایگاه اطلاع رسانی تخصصی ICTPRESS.IR

 

 

ICTPRESS - در حال حاضر هزینه یک تماس با موبایل گرانتر از پیامک است بنابراین مخابرات انگیزه‌ای برای اولویت دادن به سرویس پیامک ندارد.

به گزارش ICTPRESS ، در سیستم پرداخت از طریق موبایل به هر شکل الکترونیکی اگر یک ثانیه قطع و وصل سیستم داشته باشیم 8 الی 10 هزار تراکنش ناموفق می‌شود؛ یکی از کارهایی که باید برای یکپارچه‌سازی ارائه خدمات انجام شود یکپارچه‌سازی صدور کارت‌ها است و نباید به تعداد بانک‌ها کارت بانکی صادر کنیم .چه ضرورتی دارد که به تعداد بانک‌های کشور دستگاه‌های pos داشته باشیم؛ این عامل خود موجب عدم اطمینان مشتریان است. 
به گزارش خبرنگار ICTPRESS افزایش امنیت و کاهش ریسک، یکپارچه‌سازی عملیات پشت باجه بانک‌ها و یکپارچه‌سازی اطلاعات بین بانکی، توسعه شناخت و آگاهی جامعه و مدیران از ابزارها و روش‌های پرداخت الکترونیکی، مطرح هستند؛ در این حوزه سیاست‌های تدوین شده در زمینه عملکردی شامل توسعه پرداخت‌های الکترونیکی ریز از طریق توسعه پول الکترونیک در حمل و نقل شهری، کمک به شکل‌گیری و افزایش تقاضا، تنظیم بازار رقابتی عرضه خدمات پرداخت الکترونیک، توسعه امکان به کارگیری سیستم پرداخت کلان الکترونیکی در جامعه از طریق به کارگیری بستر ساتنا و امضای دیجتیال، یکپارچه‌سازی اطلاعات سیستم‌های بانکی در قالب Core Banking در همه بانک‌های کشور است. 
گفتنی است؛  آنچه در این میان از اهمیت ویژه برخوردار است تعیین استانداردهای امنیتی بانک‌ها، نظارت بانک مرکزی بر چگونگی و میزان صدور پول الکترونیکی، سازماندهی شبکه بانکی برای توسعه مراکز گواهی دیجیتال به صورت بانک‌ مرکزی به عنوان مرکز گواهی ریشه، بانک‌ها به عنوان مراکز گواهی برای مشتریان و شعب بانک‌ها به عنوان مراکز احراز هویت و صدور انواع امضای الکترونیکی برای مشتریان است، البته رسیدن به اهداف تععین شده نیازمند جدی توسعه ابزار بانکداری الکترونیکی در لایه دسترسی مردم است. 
اما یک کارشناس فناوری اطلاعات فعال در حوزه بانکداری الکترونیکی  با تاکید بر توسعه کارت‌های اعتباری و خرید‌های الکترونیکی گفت: با هدف توسعه شهر و بانکداری الکترونیکی برنامه‌ای تهیه و تدوین کرده‌ایم تا در سال 88 بیش از 13 درصد شهروندان کشورمان کارت‌های اعتباری دریافت کنند و این رقم در سال 1389 به 20 درصد کل جمعیت کشور برسد. 
برات قنبری اظهار داشت: دوره‌ای که مسئولیت برنامه‌ریزی وزارت ارتباطات را داشتم، فکر می‌کردم مجموعه زیرساخت‌ها و شبکه مخابراتی آماده است و بانک‌ها هستند که باید از این امکانات استفاده کنند. مسلماً وقتی که خودم وارد بانک شدم باید برای این سوال جوابی پیدا و حلقه‌های گمشده و موانع توسعه را شناسایی می‌کردم؛ متوجه شدم باید تعریفی از بانکداری الکترونیکی داشته باشیم، نقشه راهی تدوین و انتظارات را از این بخش مشخص کنیم؛  نقشه راه بانکداری الکترونیکی را ترسیم کرده و وارد اجرا شدیم و می‌خواستیم به آن اهداف برسیم و موانع چالشی خود را با وزارت ارتباطات هم حل کنیم. 
وی خاطر نشان کرد: در بررسی‌های زیاد به این نقطه رسیدیم که ما اگر بتوانیم در سیستم بانکی در فاز اول بحث پرداخت الکترونیکی را حل کنیم، قدم موثری برای دولت الکترونیکی و روان‌سازی فعالیت‌های مردم خواهد بود بنابراین تمام هم و غم مان این شد که مراجعات حضوری مردم به شعبات بانک‌ها را کاهش دهیم و آن را به مراجعات نیمه حضوری تبدیل کنیم. 
به گفته او در آن مقطع تحلیل ما این بود که یک میلیارد مراجعه حضوری به بانک‌ها برای خدمات مختلف شهری، مالیاتی، شهرداری‌ها، دفاتر ثبت اسناد، پرداخت قبوض و مشابه آن وجود دارد برای این منظور هدف این بود که با ارائه خدمات الکترونیکی شعب بانکی را خلوت کنیم که این کار موجب راحتی مردم و ثمرات خاص خود بود. 
قنبری همچنین اظهار کرد: بنابراین هدف اول خود را برروی حل مشکلات پرداخت و تنوع سازی درگاه‌های مختلف پرداخت معطوف کردیم. فعالیت‌های بزرگی که در سازمان‌های مختلف همچون ثبت‌نام کنکور و پرداخت شهریه در سطح دانشگاه آزاد الکترونیکی شدند که در زمینه اول سال 87، بالغ بر 400 هزار نفر ثبت نام اینترنتی داشتیم که تا انتهای سال 87 به یک میلیون و سیصد هزار نفر رسید. مشابه این کار پرداخت قبوض را شروع کردیم چرا که پرداخت قبوض از مسائل عمده‌ای بود که باید به ‌آن می‌پرداختیم. 
عضو هیأت مدیره بانک ملی ایران با اشاره به اینکه استان‌ها و شهرستان‌ها برای پرداخت غیرحضوری از استان تهران پیشقدم‌ و جلوترند و باید برای جلب اعتماد مردم خدمات را کامل‌تر می‌کردیم، گفت: در سال 87 فعالیت‌ها را به سمتی بردیم که اطمینان مردم را فراهم کنید. طبق برنامه ریزی سال 88 باید بتوانیم عدد پرداخت غیرحضوری را به حدود 60 درصد افزایش دهیم، مسلماً ‌افزایش 60 درصدی مستلزم افزایش تلفن‌بانک‌ها، فروش شارژ کارت‌ها و در عین حال تشویق مردم به استفاده از این خدمات است. 
او تاکید کرد: همچنین هدف ما این بود که مردم از مراجعه به این خدمات پشیمان نشوند و پرداخت‌ها را بگونه‌ای فراهم کنیم که هم به لحاظ زمانی و هم مکانی آزادی عمل مردم فراهم باشد، سرویس 9622 به صورت رایگان با همین هدف ارائه شد. از وقتی که تلفن 9622 راه‌اندازی شده به این معنی است که تمامی هزینه‌ها توسط شرکت ارتباطات زیرساخت پرداخت می‌شود و برای مخاطب تماس گیرنده هیچ هزینه‌ای نخواهد داشت ولی هنوز برخی اپراتورها مثل ایرانسل و تالیا بحث مجانی بودن را کنترل نمی‌کنند.



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  چهارشنبه 88/10/30ساعت  4:21 عصر  توسط ictpress.ir 
      نظرات دیگران()

     

     

    ICTPRESS - یک کارشناس گفت: متاسفانه ما شروع مناسبی در بحث بانکداری الکترونیکی درایران نداشتیم و قبل از فراهم کردن زیر ساخت‌ها و تجهیز شبکه‌ها،‌عملیاتی به نام بانکداری الکترونیک را آغاز کردیم.

    رضا یزدانی‌ها، یک کارشناس در گفت‌و‌گو با خبرنگار ICTPRESS با بیان این مطلب اظهار داشت:  شاید وقتی بحث تجارت الکترونیک مطرح می‌شود یکپارچگی مورد اقتضا مباحثی مانند فرهنگ‌سازی و دولت الکترونیکی را نیز به دنبال خود می‌کشد؛ ما به شدت در بانکداری الکترونیکی و مبادلات الکترونیکی عقب مانده‌ایم .
    وی ابراز داشت:  عملا تجارت الکترونیکی در ایران وجود ندارد و ما هنوز نتوانسته‌ایم بطور کامل از مواهب آن بهره‌مند شویم و در سیستم بانکی با این مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنیم چون هنوز کاربران ما نتوانستند با آن ارتباط لازم را برقرار کنند.
    یزدانی‌ها گفت: در بسیاری از حوزه‌های کاری معیاری داریم که کار را نسبت به آن می‌سنجیم در زمینه بانکداری الکترونیکی حرکت جدیدی اتفاق افتاده است. اما دروازه‌های باز کشورمان با سایر کشورها این امکان را فراهم آورده که مردم کشور ما ارائه خدمات در سایر کشورهای پیشرفته را با وضعیت موجود در کشور خودشان مقایسه کنند. این فاصله فرهنگی که در ارائه سرویس خدمات بانکی وجود دارد هم ‌باید تامین شود. مثلا در کشورهای پیشرفته خرید بلیط قطار، کار ساده و پیش پا افتاده‌ای است وغیر از استفاده از خدمات الکترونیکی راه حل دیگری برایش وجود ندارد که این موضوع هم‌اکنون در بستر جامعه ما چندان قابل قبول نیست.
    وی گفت: متاسفانه ما شروع مناسبی در بحث بانکداری الکتورنیکی در ایران نداشتیم و قبل از فراهم کردن زیر ساخت‌ها و تجهیز شبکه‌ها، عملیاتی به نام بانکداری الکترونیکی را آغاز کردیم.



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  سه شنبه 88/10/29ساعت  4:38 عصر  توسط ictpress.ir 
      نظرات دیگران()

     

    محمد فواد رحمان سرشت – ICTPRESS - همگام با ظهور جامعه اطلاعاتی و انقلاب اطلاعاتی هزاره ،عناصری پدیدار گشت که مادام مردمانی با تعاریف و شمایل سنتی از آن یاد می کردند.

    معامله رو در رو و تجارت فرد با فرد از جمله این واژه ها و عملکردهاست. موضوعی که بشر همواره برای ادامه زندگی خود در ذهن پنداشته تولد گونه های جدیدی از تعاریف با ذات قدیمی بوده که خود با طراحی و پیاده سازی و نوآوری بدان دست یافته است.

    امروز معاملات در محیط های مجازی نیز به راحتی انجام می پذیرند و موضوعیت آن با توجه به زیرساختار پایه ،عناوین تجارت الکترونیک ، معاملات الکترونیک ، بورس الکترونیک ، بانکداری الکترونیک ، پول الکترونیک و از این قبیل به خود گرفته است.

    آنچه شواهد نشان می دهد پیدایش شبکه های ارتباطاتی و توسعه مبانی آن است که موجبات تجلی عناصر نوینی را فراهم کرده است. وجود شبکه های ارتباطاتی، پایگاهی برای فناوری اطلاعات است تا زمینه های نرم افزاری رشد و توسعه مبانی سیستم های تجارت الکترونیک ، آنلاین و آفلاین را فراهم کند.

    در این میان بورس یکی از عناصر مهم در اقتصاد و تجارت است که امروزه بصورت الکترونیکی هم جلوه گر شده است. در حال حاضر در تمامی کشورهای پیشرفته و اکثر اقتصادهای در حال توسعه بازارهای بورس وجود دارد. در کشور ما نیز بورس اوراق بهادار محل مبادلات بورس است. بزرگ ترین بازارهای بورس جهان در امریکا ، انگلستان ، آلمان ، فرانسه و ژاپن واقع است.

    قدرت واقعی شبکه جهانی اینترنت در تغییر روش های سرمایه گذاری و افزایش میزان صرفه جویی کاربران، در پدید آوردن یک بورس الکترونیک خودکار و متمرکز نهفته است ؛ در این شیوه ، مبادلات الکترونیکی ، واسطه های حرفه ای و مبالغ اضافی را که آنها برای کاهش ریسک و افزایش نقدینگی بوجود می آورند حذف می کند بنابر این سرمایه گذاران بیشتری جذب شده و هزینه های معاملات نیز سقوط می کند.

    با به کارگیری زیرساخت ارتباطات الکترونیکی ،سرمایه گذار می تواند سهام خود را دربازار بورس الکترونیک به فروش برساند. این امر، امکان معاملات الکترونیکی را در دامنه قیمتی مد نظر در اختیار او قرار می دهد.

    مشتری می تواند فهرستی از سفارشات را تهیه و در صورت تمایل به خرید با یک " کلیک " معامله را انجام دهد. برای فروش سهام، سرمایه گذار می تواند سفارش خود را "ارسال کرده" و منتظر بماند تا مشتری احتمالی معامله را کامل کند. اگر دو سفارش در نرخ و تعداد همخوان شوند، سیستم بصورت خودکار معامله را ثبت کرده و به این ترتیب سهام  واگذار می شود.

    اما در این میان و در بورس صفر و یک ( الکترونیکی ) ، کلاهبرداری مشتریان، جعل هویت، فساد پرونده ای و سرقت، جملگی دغدغه های منطقی علاقمندان معاملات الکترونیک است که البته پیشرفت های حوزه تجارت الکترونیک و افزایش حجم معاملات اینترنتی طی سال های اخیر تا حد زیادی از این نگرانی ها کاسته است.



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  دوشنبه 88/10/28ساعت  2:27 عصر  توسط ictpress.ir 
      نظرات دیگران()

     

     

    ICTPRESS - بزرگترین نیاز و مانع در راه تولید محتوا و ارائه خدمات در بستر تلفن همراه ، بومی سازی خط و زبان فارسی در لایه کاربردی این خدمت است، که در فاز دوم و پس از آن در نسخه جدید درگاه قابل ارائه این شرکت متجلی شده است.

    محمدحسین واقف زاده ،مدیر عامل نخستین اپراتور پیام کوتاه کشور در گفت و گو با خبرنگار ICTPRESS با بیان این مطلب، گفت: واحد توسعه و تحقیق رهیاب با تمرکز بر روی درگاه کاملاً بومی و ایرانی، نسخه اول درگاه شرکت را در سال 86 جایگزین درگاه خارجی کرد و در فاز بعد، با اتصال این درگاه به سایر اپراتورهای تلفن همراه ، خدمات ارزش‌افزوده را برای تمامی کاربران فراهم کرد تا سرعت، کیفیت و قابلیت برنامه‌ریزی را براساس نیاز خود،بصورت همزمان داشته باشند.
    مدیر نخستین اپراتور پیام کوتاه کشور در ادامه با اشاره به توسعه همزمان درگاه پیام کوتاه مورد استفاده گفت: درگاه فعلی ،نسخه جدیدی از نسخه طراحی شده است که در مدت 8 ماه اخیر ،طراحی و پیاده‌سازی و انواع قابلیت ها و محصولات جدید به‌آن اضافه شده تا هم گام با اولین های دنیا امکان ارائه خدمات را به کاربران ایرانی داشته باشد.
    وی ارسال انواع محتوا از جمله لینک، تصاویر خاص، اصوات ساده و دیگر را از ویژگی های نسخه جدید برشمرد که سرعت  1000 پیامک درثانیه را پشتیبانی کرده و برای پشتیبانی از تعداد کابران بالا طراحی شده است که با قیمتی معادل 10 درصد نمونه‌های خارجی، کیفیتی را معادل و در برخی موارد افزون بر آن ارائه می کند.
    واقف زاده در پایان هدف اصلی نخستین اپراتور پیام کوتاه کشور را فرهنگ سازی برای استفاده از پیام کوتاه در جهت ارزش افزوده بجای تبلیغات دانست

    و افزود: مدیران و برنامه ریزان هر سازمان و نهاد می‌توانند با ارائه نیازهای کاربردی خود، امکان سنجی پیاده سازی کسب و کار خود را در بستر پیام کوتاه از طریق این مجموعه و

    آدرس الکترونیک (www.rpg.ir) بررسی کنند.

     



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  شنبه 88/10/26ساعت  2:37 عصر  توسط ictpress.ir 
      نظرات دیگران()

     

     

     

    ICTPRESS - یک مدرس دانشگاه گفت: یکی از مشکلات اصلی آموزش الکترونیکی در کشور ما تولید محتوای چند رسانه‌یی است ولی از آنجا که این امر پرهزینه است دانشگاه‌ها وارد آن نمی‌شوند.

    امیر علی نادری ، یک مدرس دانشگاه در گفت‌و‌گو با خبرنگار ICTPRESS  با بیان اینکه زیرساخت‌های کشور ما کافی نیست و در حال حاضر مشکل سرعت اینترنت داریم گفت:  سرعتی که داریم حتی برای دانلود در یک مرکز آموزشگاهی کافی نیست در حالی که تمام بهره‌مندی علمی از رایانه‌ و اینترنت این نیست بلکه توزیع اطلاعات از اهمیت بیشتری برخوردار است که با سرعت موجود اینترنت امکان‌پذیر نیست.
    وی با بیان اینکه در حال حاضر که در حوزه IT از اکثر کشورها حتی کشورهای حاشیه خود عقبیم اظهار داشت:  یکی از عمده‌ترین شاخص‌های رسیدن به سطحی مطلوب در آموزش الکترونیکی پخش زنده برنامه‌های علمی از طریق اینترنت است.
    این مدرس دانشگاه گفت: باید با ایجاد مشوق‌ها، خصوصی‌سازی محتوا و تبلیغات مؤثر و بالا بردن سطح آگاهی‌های عمومی و استفاده از مزایا و مواهب یادگیری الکترونیکی به رشد بازار خرید و فروش محتوا در کلیه سطوح یاری رساند. پس از تبیین وضعیت موجود و مطلوب حوزه یادگیری الکترونیکی، مهمترین صورت مسأله پیش رو ارائه راهکارها و مجموعه اقداماتی است که ما را از شرایط موجود به سمت وضعیت مطلوب هدایت کند.



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  چهارشنبه 88/10/23ساعت  4:19 عصر  توسط ictpress.ir 
      نظرات دیگران()

     

     

    ICTPRESS - کارت ملی هوشمند به عنوان مقدمه‌ای برای ورودبه جامعه اطلاعاتی، می‌تواند موجب توزیع عادلانه فرصت ها ، کاهش بسیاری از هزینه‌های دولت، مردم و بنگاه‌ها شود. این امور می‌توانند نقش به سزایی در پویایی اقتصادی داشته باشند.

    به گزارش خبرنگار ICTPRESS  با پیاده سازی طرح کارت ملی هوشمند، این امکان فراهم می شود که خدمات به روشی ساده، سریع و با کیفیت بالتر به مردم ارائه شوند. این موضوع می‌تواند موجب بهبود سطح کیفی زندگی مردم و بالا بردن سطح رضایت مردم از دولت شود.
    کارت ملی هوشمند با ارائه سه کاربرد اصلی شناسایی، تصدیق هویت و امضای دیجیتال این امکان را فراهم می‌کند تا بتوان از کارت به عنوان یک ابزار چند کاره استفاده کرد.
    به کمک کارت ملی هوشمند ، این امکان فراهم می‌شود که کاربردهای مختلف در کنار هم و روی یک کارت قرار گیرند این کاربردها را می‌توان در زمان صدور یا بعد از صدور روی کارت قرار داد؛ متصدی هر کاربرد فقط امکان دسترسی به اطلاعات مربوط به خودش را دارد مثل این‌که اطلاعات در صندوقچه‌های مختلفی روی کارت ذخیره شده باشد که هر کدام کلید خودش را داشته باشد، به عنوان مثال پلیس فقط قادر به مشاده اطلاعات گواهینامه رانندگی صاحب کارت است و امکان مشاهده اطلاعات حساب مالی فرد که روی کارت موجود را ندارد.
    کارت ملی هوشمند، یک کامپیوتر ساده وکوچک است که با اتصال به یک کارتخوان، می‌توان به اطلاعات درون آن دسترسی پیدا کرد، البته اطلاعات درون کارت ملی هوشمند به طور امنی نگهداری می‌شوند که خود کارت از دسترسی‌های غیر مجاز به آن جلوگیری می‌کند در واقع یکی از مزایای اصلی کارت ملی هوشمند، نسبت به کارت ملی کاغذی، همین امنیت بالای آن چه به لحاظ بصری و چه به لحاظ دیجیتالی است به این ترتیب می‌توان اطلاعات محرمانه‌تری را با ضریب اطمینان بالاتر روی کارت ملی هوشمند نگهداری کرد.
    گفتنی است؛ تاکنون کشورهای مختلفی اقدام به طراحی و بعضا پیاده سازی کارت ملی هوشمند در کشورشان کرده‌اند. تقریبا تمامی کشورهای حوزه خلیج فارس و اکثر کشورهای خاور دور پروژه کارت ملی هوشمند را شروع کرده‌اند. در آسیا کشورهایی مثل مالزی و سنگاپور وهنگ کنگ در این زمینه، پیشرو بوده‌اند و هم اکنون کارت ملی هوشمند دارند که می‌توانند از این کارت برای ارائه خدمات مختلف استفاده کنند.
    کشورهای مختلف بر اساس نیاز و امکانات موجود، کاربردهای متفاوتی را روی کارت ملی هوشمند خود گنجانده‌اند اما نکته مشترک در اکثر موارد،شناسایی وتصدیق هویت به صورت دیجیتال است.
    کارت ملی هوشمند، علاوه بر داشتن یک بدنه با دوام، با ویژگی‌های امنیتی بیشتر و بالاتر نسبت به کارت ملی کاغذی، مزایای دیگری نیز دارد که کارت‌های کاغذی قادر به تامین آن‌ها نیستند.
    به گزارش ICTPRESS ، سازمان ثبت احوال کشور به عنوان مرجع امور هویتی کشور، درنظر دارد تا طی یک طرح برنامه ریزی شده، کارت‌های هوشمند ملی را جایگزین کارت‌های ملی فعلی کند. علاوه بر کاردبردهای قبلی کارت ملی، کارت‌های جدید به عنوان کلید ورود به دولت الکترونیکی و حرکت به سمت جامعه اطلاعاتی، این فرصت را فراهنم می‌کنند ا فراد به شیوه ای امن وارد فضای دیجیتالی شوند.



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  چهارشنبه 88/10/23ساعت  4:7 عصر  توسط ictpress.ir 
      نظرات دیگران()

     

     

    ICTPRESS - براساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات درسال 86 سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مبلغ تعرفه آبونمان از مشترکین ADSL را برای مخابرات از سه هزار تومان به هزار تومان کاهش داد که علیرغم ابلاغ رسمی این مصوبه، بعد از این تاریخ نیز برخی شرکت های استانی و شرکت های ارائه دهنده اینترنت(PAP) ها همچنان مبلغ سه هزار تومان بابت هزینه آبونمان سیم مسی را از مشترکان دریافت می کردند که این هزینه اضافی است.
    به گزارش خبرنگار ICTPRESS براساس مصوبه سازمان تنظیم مقررات برای کاهش آبونمان سیم مسی از سه به یک هزار تومان، شرکت‌های ارایه کننده اینترنت (PAP) ها باید هزینه اجاره سیم مسی را از مشترکان خود مبلغ هزار تومان اخذ کنند و شرکت‌های مخابرات استانی نیز ملزم شدند که مبلغ این اجاره را با شرکت‌های PAP معادل هزار تومان محاسبه کنند، که برخی از شرکت‌ها  همان مبلغ سه هزار تومان سابق را بابت اجاره سیم مسی از مشترکان خود دریافت کردند.
    گفتنی است؛ مابه‌التفاوت قیمت سیم مسی به مشترکان ADSL پرداخت می‌شود و شرکت‌های اینترنتی باید پولی را که از مردم بابت سیم مسی و اضافی دریافت کرده‌اند به آنها برگردانده و سند آن را به سازمان تنظیم مقررات ارسال کنند که پس از ارائه اسناد و مدارک مبنی بر برگرداندن هزینه به مشترکان مخابرات نیز آن هزینه اضافی را به شرکت‌ها پس می دهد.
    شرکت مخابرات ایران از شرکت‌های PAP خواسته تا مدارک خود را به شرکت مخابرات ارائه کنند و مخابرات بر اساس مدارک، ما به التفاوت قیمت آبونمان سیم مسی را محاسبه و پرداخت می‌کند وبه دلیل اینکه هنوز مدارک مستندی ارائه نشده مبلغ دقیق آن مشخص نیست.



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  سه شنبه 88/10/22ساعت  3:55 عصر  توسط ictpress.ir 
      نظرات دیگران()

    ICTPRESS - این برنامه به همت انجمن ایرانی مطالعات جامعه اطلاعاتی و با همکاری دانشگاه صنعتی شریف به انجام رسید.

    به گزارش ICTPRESS ، در ابتدای این مراسم دکتر یحیی تابش درباره تاریخچه چهل ساله اینترنت در جهان و ایران سخنانی ایراد کرد سپس دکتر سیاوش میرشمس شهشهانی یکی از بنیانگذاران دامنه IR در ایران به بیان مراحل دریافت این دامنه و موانع این کار پرداخت.
    عضو برجسته انجمن ایرانی مطالعات جامعه اطلاعاتی گفت: ایران یکصد و بیستمین کشوری بود که توانست دامنه اینترنت کشوری دریافت کند.
    وی افزود:‌این نکته که می گوینداگر ما این دامنه را آن موقع دریافت نمی کردیم کشور دیگری آن را اخذ می کرد اشتباه است زیرا این دامنه از ابتدا به نام ایران ثبت شده بود.
    شهشهانی حد فاصل سال های 1994 تا 1998 را سال های جنگ دامنه اینترنتی در جهان برشمرد و گفت: نارضایتی دارندگان حقوق ثبتی و بخش خصوصی باعث ایجاد بخش نامه ها و دامنه ها و در نهایت شکست انحصار آمریکا بر دامنه های اینترنتی شد.
    مهندس شایان رضا مشاطیان دیگر سخنران این سمینار بود که درباره اینترنت و صنعت موبایل سخن گفت.
    وی قابلیت تلفن های همراه را از نظر استفاده از صفحات وب به سه نسل عدم برخوردار، نیم برخوردار و برخوردار تقسیم کرد.
    مشاطیان کوچک بودن صفحه تلفن همراه را یکی از محدودیت های استفاده از وب در موبایل ها دانست و گفت: شرکت های سازنده نسل های آخر تلفن همراه در صدد رفع این مشکل هستند.
    دکتر شهین دخت خوارزمی درباره اینترنت و توسعه سخن گفت.
    وی با ارائه یک اسلاید فرایند تکامل جامعه بشری در دوره های زمانی غار نشینی، تمدن کشاورزی، تمدن صنعتی، عصر فراصنعت و عصر دیجیتال را تشریح کرد.
    نائب رئیس انجمن ایرانی مطالعات جامعه اطلاعاتی گفت: باید سعی کنیم از کاروان جهانی توسعه عقب نمانیم.
    وی توسعه دانایی محور، توسعه اقتصادی دانش بنیان، توسعه ICT و توسعه اجتماعی جامعه را از محورهای مهم توسعه برشمرد.
    خوارزمی گفت: در انزوای بین المللی نمی توانیم به توسعه پایدار دست یابیم.
    وی افزود: بدون حضور موثر در عرصه های جهانی اقتصاد، سیاست، فرهنگ و تکنولوژی توسعه میسر نیست.
    مترجم کتاب آلوین تافلر دوره های جهانی شدن را به سه دوره سال های 1942 تا 1980 باجهانی شدن کشورها، 1980 تا 2000 را جهانی شدن شرکت های چند ملیتی و دوره پس از سال 2000 را دوره فرد به دنبال جهانی شدن دانست.
    وی دوران بعد از سال 2005 ورود انسان به عصر کم یابی برشمرد و گفت: بین سال های 1975 تا 2005 میلادی دوره فراوانی بود و منابع، مواد اولیه، انرژی و سرمایه به وفور یافت می شد.
    خوارزمی گفت: بعد از سال 2005 و در دوره کم یابی مواد اولیه و انرژی یک تناقض زیبا به وجودآمد و به رغم کم یابی همه منابع اطلاعات، دانش،‌معرفت و حکمت و هر سرمایه ای که ماهیت اطلاعات داشته باشد در اینترنت به وفور وجود دارد.
    وی گفت: در این عرصه کشوری برنده است که عالمانه و مدبرانه زمینه را برای گذر سازنده از عصر فراوانی به عصر کم یابی فراهم سازد.
    دکتر حسین ابراهیم آبادی دیگر سخنران این سمینار در خصوص اینترنت در ایران: نقش آفرینان و زمینه های اجتماعی آن سخنرانی کرد.
    عضو هیات علمی پژوهشکده مطالعات فرهنگی واجتماعی وزارت علوم با اشاره به زمان ورود اینترنت به ایران در سال1371 توسط مرکز تحقیقات فیزیک نظری و ریاضیات ایران با همکاری شبکه آموزشی وپژوهشی اروپا (EARN)  و  رشد اتصال به اینترنت در سطح دانشگاه ها وسازمان های دولتی و آغاز فعالیت بخش خصوصی در سال 1373(ندا رایانه) گفت در این راه کشور همچنان نیازمند همه نیروهای نقش آفرین و دوری جستن از تکرار تجربه ها است.
    در پایان این سمینار از تلاش های سیاوش شهشهانی برای یک عمر تلاش علمی و حضور موثر در پایه گذاری دامنه اینترنتی IR قدردانی شد.
    دکتر مهدی محنسیان راد و دکتر شهین دخت خوارزمی به نمایندگی از پرفسور کاظم معتمد نژاد، رئیس انجمن ایرانی مطالعات جامعه اطلاعاتی با سخنان خود از شهشهانی تقدیر کردند. دکتر شهین دخت خوارزمی از یک عمر تلاش علمی شهشهانی تشکرکرد و افزود: کلاس های درس این استاد ریاضیات به 300 نفر می رسد و این نشان از علاقه شاگردان به درس این استاد دارد.
    همچنین مهندس نصرالله جهانگرد دبیر سابق شورای عالی اطلاع رسانی و دکتر محمد توکل دبیر کل سابق کمیسیون ملی یونسکو در ایران نیز سخنانی را درخصوص فضایل دکتر شهشهانی ارائه نمودند.
    شهشهانی پس از دریافت لوح تقدیر از طرف انجمن ایرانی مطالعات جامعه اطلاعاتی، بنیانگذاری دامنه IR را مختص خود نداست و گفت: افراد دیگری پیش از من در این زمینه زحمات فراوانی را تحمل کردند.



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  سه شنبه 88/10/22ساعت  3:40 عصر  توسط ictpress.ir 
      نظرات دیگران()

     

    ICTPRESS - سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان یزد در نشست مشترک با مسئولان دانشگاه جامع علمی کاربردی استان خواستار تاسیس دانشگاه فناوری اطلاعات ( IT) در این استان شد.

    به گزارش ICTPRESS ، این نشست با محوریت بررسی امکان راه‌اندازی مرکز آموزش علمی کاربردی جهت برگزاری دوره‌های مرتبط با IT در استان یزد با حضور دکتر صدرا ابرقویی سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان یزد و کارشناسان واحد استانی و نایب رییس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور و رییس سازمان نظام صنفی رایانه ای استان در دانشگاه برگزار شد.
    در این نشست دکتر صدرا ابرقویی ضمن استقبال از پیشنهاد مطروحه، در خصوص ساختار و قوانین این دانشگاه توضیحاتی ارائه نمود و نسبت به تاسیس این مرکز ابراز امیدواری کرد.
    در پایان این نشست مقرر شد: پس از تکمیل مستندات، درخواست تاسیس مرکز آموزش علمی کاربردی IT جهت بررسی نهایی به دانشگاه جامع علمی کاربردی ارسال شود.



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  یکشنبه 88/10/20ساعت  3:23 عصر  توسط ictpress.ir 
      نظرات دیگران()

     

    ICTPRESS - شرکت سامسونگ در نمایشگاه بین المللی محصولات الکترونیکی مصرفی در لاس وگاس از نخستین نسل کتاب خوان های الکترونیکی خود موسوم به E6 e-book رونمایی کرد .

    به گزارش ICTPRESS به نقل از " پی سی ورلد "، این کتاب خوان جدید که تحت همکاری مشترک سامسونگ با گوگل تولید شده، در نسخه 6 اینچی با قیمت 399 و در نسخه 10 اینچی که مدل E101 نام گذاری شده با قیمت 699 دلار روانه بازار خواهند شد .
    این کتاب خوان های جدید از این لحاظ که به کاربر اجازه می دهد مستقیما بر روی صفحه نمایش  با مدادهای الکترومگنتیک بنویسند، منحصر به فرد است .
    طبق گفته مقامات سامسونگ این تنها یک ابزار برای خواندن نیست بلکه بیشتر شبیه یک کاغذ است که کاربر می تواند مستقیما مطالب مورد نیاز خود را بر روی آن بنویسند و به صورت وایرلس آن را در اختیار دیگران بگذارند .
    بی‌شک این کتاب خوان های جدید رقیبی برای کتاب خوان های پرطرفدار "کیندل" ساخت شرکت آمازون و "کتاب خوان سونی ریدر" ساخت شرکت سونی  خواهند بود که در حال حاضر در بازار کتاب خوان های الکترونیک حرفی برای گفتن دارند .

     



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  یکشنبه 88/10/20ساعت  2:28 عصر  توسط ictpress.ir 
      نظرات دیگران()

       1   2      >

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    بستنی با طعم گوگل
    بسیاری از مردم صادق در دنیای دیجیتال دروغگو هستند
    تعداد کاربران Google Apps به 30 میلیون رسید
    نوآوری های سه بعدی در مرکز توجه نمایشگاه IBC 2010 آمستردام
    روبات مار که از درخت بالا می رود
    روابط عمومی ها نبض جامعه هستند
    ظرفیت 200 میلیارد دلاری در پروژه های ICT ایران
    برنامه های جدید گوگل منتشر شد
    چینی ها آیپد می سازند
    طراحی خودرویی برای نابینایان
    [عناوین آرشیوشده]